لوگو

تغيير مسير شغلی

تغيير مسير شغلی را در متن زیر دنبال بفرمایید:

بسیاری از متخصصان حرفه‌ای باتجربه، دوست دارند که مسیر شغلی یا کارراهه حرفه‌ای خود را تغییر دهند و مسیر حرفه‌ای دیگری برای پیشرف خود انتخاب کنند،با این وجود، بسیاری از آن‌ها چون می‌ترسند با تغییر حرفه فعالیت خود، ارشدیت و تجربه خود در مسیر شغلیِ قبلی را از دست دهند، از این تغییر سر باز می‌زنند.

متخصصان حرفه‌ای

نتیجه آن است که این متخصصان حرفه‌ای باتجربه در همان شغل سابق خود باقی می‌مانند، اما در آن خوشحال نیستند،اما باید بدانید روش‌هایی وجود دارد که می‌توان به کمک آن‌ها، شغل و یا حتی مسیر پیشرفت حرفه‌ای خود را تغییر داد، و همزمان ارشدیت و تجربه اندوخته شده در سال‌های گذشته و در شغل قبلی را نیز حفظ و آن را برای کارراهه جدید، برجسته کرد.

اثر هاله‌ای

یکی از این روش‌ها، استفاده از «اثر هاله‌ای» است اگر شما در شغل و حرفه کنونیِ خود موفق هستید، بر اساس اثر هاله‌ای احتمال آنکه دیگران شما را در حرفه‌ها و مشاغل دیگر نیز موفق ارزیابی کنند، بیشتر است.

حرفه و یا شغل جدید

بنابراین، از نظر آن‌ها شما می‌توانید گزینه بالقوه‌ای برای حرفه و یا شغل جدید باشید، چون ویژگی‌های مثبت و موفقیت شما در شغل فعلی‌تان به موفقیت شما در شغل یا حرفه جدید تعمیم داده می‌شد پس، اثر این فرآیند را جدید بگیرید و از آن استفاده کنید.

ارتباطات و شبکه حرفه‌ای

روش دیگر آن است که از مزایای خود استفاده کنید ببینید که در طول سال‌های گذشته، چه مزیت‌هایی برای خود جذب کرده‌اید برای مثال، ارتباطات و شبکه حرفه‌ای که در طول سالیان گذشته با افراد حرفه‌ای و در مشاغل مختلف ایجاد کرده‌اید، می‌تواند سکوی پرش شما به سمت‌و‌سوی، حرفه یا شغل جدید باشد.

فرصت‌های شغلی‌

روش سوم آن است که به دنبال پیدا کردن فرصت‌های شغلی‌ای باشید که برای افراد باتجربه فراهم می‌شود برای مثال، بسیاری از شرکت‌ها تمایل دارند برای آن که تغییر کلانی در خود ایجاد کنند، دست به استخدام افراد باتجربه و نامتعارف از مشاغل و حرفه‌های متفاوت بپردازند. پس چرا شما یکی از آن‌ها نباشید؟

از تغییر حرفه و شغل نترسید

بنابراین، اگر فرد باتجربه‌ای هستید ولی در شغل و حرفه خود خوشحال نیستید، از تغییر حرفه و شغل نترسید چون با سه روش بالا می‌توانید حرفه خود را تغییر دهید، بدون آنکه ارشدیت‌تان خدشه‌دار شود.

 

 

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره در امر مدیریت با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *