لوگو

تجربه مثبت خروج از خدمت و ترک سازمان

 

 

 

در یک نظرسنجی جدید که توسط مؤسسه نظرسنجی گالوپ صورت گرفته است، 45 درصد از کارکنانی که اخیرا سازمانشان را ترک کرده بودند، اظهار کردند که از فرایند (جریان) خروج از خدمت و انفصال خود رضایت دارند.

احساس منفی کارکنان

تجربه تلخ و احساس منفی کارکنانی که ما را ترک میکنند بر روی برند کارفرمایی ما، روحیه کارکنانی که می مانند و حتی رابطه ما با مشتریان اثر میگذارد و هزینه زا است. انجام 3 کار ساده میتواند تجربه ترک کار و خروج از خدمت کارکنان را مثبت و خوشایند کند:

1-کارکنان باید احساس کنند که شنیده میشوند و شنیده شده اند

آنها باید تأیید کنند که مافوقشان در ماه های منتهی به ترک کار، با آنها در مورد حال و روزشان صحبت کرده است و در روزهای قبل از استعفا نیز، در مورد این تصمیم گفتگو داشته اند و مهمتر از همه، تأیید کنند که مدیرشان هر آنچه لازم بوده و میتوانسته را انجام داده تا از ترک کار آنها جلوگیری کند. یکی از عواملی که باعث ترک کار کارکنان شایسته میشود این است که آنها به دلیل فقدان چنین گفتگوهایی، آینده روشنی برای خودشان در سازمان نمیبینند.

2-کارکنان باید احساس کنند تا وقتی که هستند یا تا وقتی که بوده اند، مهم و مؤثر بوده اند

آنها باید در مورد سهم و نقشی که در سازمان داشته اند، احساس غرور کنند و این احساس را از طریق پیام هایی که از مافوق یا همکارانشان میگیرند به دست آورده و با خودشان ببرند.

3-کارکنان باید همچنان خود را سفیر برند

کارفرمای قبلی بدانند و نباید پل های پشت سر خود را خراب کرد. حفظ روابط بعد از انفصال مهم است. کارکنان شایسته را می توان به عنوان عضو “شبکه همکاران سابق” حفظ کرد.

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *