لوگو

به جای محصول ارزش بفروشید

به جای محصول ارزش بفروشید و متن زیر را دنبال کنید:

قسمت اول

فروشندگان به ویژه آن دسته که هنوز به اندازه کافی حرفه‌ای نشده و متوسط هستند، از انتقاد می‌هراسند.

وعده به مشتری

آنها گمان می‌کنند که برای این که فروش اتفاق بیفتد باید در نظر مشتری حتما به عنوان شخصی دوست داشتنی جلوه کنند و درست مانند یک کودک چهار ساله برای این که در هر گفت و گویی برنده شوند، هر چیزی را به مشتری خود وعده می‌دهند.

نیازهای سازمان

درست است که فروشندگان پیش از هر چیز، باید با مشتری خود دوست باشند، اما منظور این نیست که فروشنده می‌تواند نیازهای سازمان را فدای نیازهای مشتری کند.

نیازهای مشتری

در واقع فروشنده موظف است راهی میانه برگزیند که در آن هم نیازهای مشتری و هم نیازهای سازمان رفع شود.

مقام فروشنده

راهنماییهایی که در این مقاله به آن اشاره می‌شود به شما کمک می‌کند تا در مقام فروشنده با اعتماد به نفس و توجه بالا به نیازهای سازمان و مشتری بپردازید:

۱- محصول شما ارزشمند است

-مطمئن شوید که فروشندگان شما از تعریف صحیح مفهوم ارزشمند در چشم مشتریان آگاه هستند.

-اغلب مدیران کسب و کارها و یا مدیران بازاریابی، لیستی از ویژگیهای محصول در اختیار فروشندگان قرار می‌دهند و از آنها می‌خواهند تا در تماسهای خود با مشتریان به آن اشاره کنند.

زندگی مشتری

اغلب فراموش می‌کنند که مشخص کنند این ویژگی ها چه ارزشی می‌تواند برای زندگی مشتری ایجاد کند.

سخن آخر

بدون این ارزش گذاری در ذهن فروشنده و مشتری، فروشنده تلاش می‌کند تا به هر قیمتی ( نه به شیوه‌ای هوشمندانه) محصول را بفروشد.

ادامه دارد…

 

 

 

جهت مشاوره ایزو 45001 در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره در امر مدیریت ریسک با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *