لوگو

برنامه های مدیریت نابع انسانی که ابتکارات مدیریت دانش را پشتیبانی می کنند

برنامه های مدیریت نابع انسانی که ابتکارات مدیریت دانش را پشتیبانی می کنند را می توانید در متن زیر مطالعه بفرمایید:

قبل از در نظر گرفتن روشی که برنامه های مدیریت منابع انسانی می توانند جهت کمک به انگیزش کارکنان به مشارکت در ابتکارات مدیریت دانش سازمانی به کار روند،لازم است تا روش های مختلفی را که سازمانی ها می توانند دانش خودشان را مدیریت کنند،مورد توجه قرار دهیم،تعدادی از نویسندگان گونه شناسایی هایی را جهت طبقه بندی دامنه ای از راهبردهای موجود مدیریت دانش،توسعه داده اند.

سامان بخشی

هر راهبرد مشخص مدیریت دانش نیازمند رفتارهای مختلفی از سوی کارکنان است،بنابراین،به هنگام استفاده از چارچوب هنسن و همکاران،راهبرد مبتنی بر سامان بخشی،نیازمند آن است که کارکنان فعالیت های مدیریت دانش خودشان را حول استفاده از سیستم های فن آوری اطلاعات متمرکز کنند،جایی که آن ها باید دانش خود را منظم و مرتب سازند و از مراکز دانش مبتنی بر فن آوری اطلاعات مانند پایگاه داده های قابل جستجو جهت  جست و جوی هر گونه دانشی که در تملک آن ها نیست استفاده کنند.

از سوی دیگر

راهبرد شخصی سازی نیازمند آن است که کارکنان به تسهیم و اشتراک گذاشتن دانش نهفته و ضمنی خود به طور مستقیم با دیگر افراد مقابل داشته باشند، بنابراین همانطور که هر راهبرد مدیریت دانش نیازمند رفتارهای مختلفی است،پیامدهای مدیریت منابع انسانی آن ها نیز با یکدیگر تمایز دارند.

برنامه های عمومی مدیریت منابع انسانی

تنوع راهبرد های موجود مدیریت دانش به این معنا است که تهییه فهرستی به عنوان بهترین راه از برنامه های عمومی مدیریت منابع انسانی امکان پذیر نیست،در نهایت،دامنه و نوع  برنامه های مدیریت منابع انسانی مورد نیاز برای پشتیبانی کردن از ابتکارات مدیریت دانش به رویکرد خاصی که در مدیریت دانش مورد استفاده قرار می گیرد بستگی دارد.

مدیریت منابع انسانی

یک از متداول ترین روش هایی که برنامه های مدیریت منابع انسانی می توانند جهت حمایت از  ابتکارات مدیریت دانش  مورد استفاده قرار گیرند و در ادبیات موضوعی پیشنهاد می شود،از طریق خلق/پشتیبانی از یک فرهنگ سازمانی است که هادی تسهیم/استفاده/توسعه دانش باشد.

و در اخر

به هر حال،بخش زیادی از ضعف های ادبیات موضوعی،علیرغم توجه به اهمیت و نقش رهبران سازمانی به دلیل مبهم بودن این مطلب است که چنین فرهنگی چه ماهیتی دارد و سازمان ها جه چیزی جهت رسیدن به آن نیاز دارند.

 

 

 

جهت مشاوره ایزو 45001 در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره در امر مدیریت ریسک با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر
لوگو اریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *