لوگو

بایدها و نبایدهای تهیه برنامه بازاریابی

بایدها و نبایدهای تهیه برنامه بازاریابی را می توانید در متن زیر مشاهده بفرمایید:

 

 

 

اغلب مشاغل واقعا موفق، اعم از مشاغل بزرگ و کوچک یا قدیمی و جدید، حداقل سالی یک بار برنامه بازاریابی دقیقی برای خود می نویسند. بازاریابی شتابزده و بدون طرح و نقشه، به کاری آشفته و خارج از کنترل می انجامد هر کار موفق، محتاج نقشه بازاریابی است. بله حتی اگر کار شما کوچک و نوپا باشد، زیرا منابع شما آنقدر زیاد نیست که آنها را برای بازاریابی بی نقشه و ناموثر به هدر دهید.

شناخت بایدها و نبایدهای برنامه ریزی

هزینه ها را به طور کامل محاسبه کنید برنامه های بازاریابی خیلی ساده به عاقبت قایق هایی دچار می شوند که نشتی دارند هر فعالیت ممکن است زمانی ارزشمند باشد، اما بسیاری از این فعالیت ها به نتیجه مثبتی نمی رسند و در آخر منافذی می شوند در کف قایق شما و وقتی این منافذ زیاد بشوند، آب به درون نفوذ می کند. در ادامه به شما نشان می دهیم که چگونه بازاریاب ها از راه های مشابهی پول هایشان را از دست می دهند.

از جزئیات غافل نشوید

برنامه خوب از جزئیاتی تشکیل می شود مانند برآورد فروش برحسب مشتری، اقلام محصول یا منطقه فروش. کلی گویی در مورد بازار دشوار است اگر برآوردهای فروش و هزینه هایتان را به کوچکترین واحدهای طبیعی شان (مثلا هر منطقه فروش یا انواع سفارش های مشتریان) خرد کنید، محتمل تر است که درست از آب درآیند. برای هر یک از این بخش های کوچک، برآوردهایی انجام دهید و بعد تمام این تخمین ها را جمع بزنید تا رقم کلی را به دست آورید.

از رقبا تقلید نکنید

اگرچه هر کسی به شکلی یکسان برای محصولات خود بازاریابی می کند، اما مجبور نیستید از آنها تقلید کنید برنامه های سودمند به وضوح نشان می دهند کدام وجوه برنامه بازاریابی سنتی است و چرا؟ همچنین این برنامه ها، بخش هایی اصیل، مبتکرانه یا منحصربفرد دارند که موجب تمایز شرکت شما از رقبا و بهتر عمل کردنتان می شود کار شما یگانه است، پس کاری کنید برنامه شما بازتاب قابلیت ها و ویژگی های خاص شما باشد.

خود را به آخرین بودجه و برنامه ای که داشتید محدود نکنید

اجزای نتیجه بخش و موثر برنامه های پیشین را تکرار کنید و بهبود ببخشید، اما عناصری را که سود و بازگشت بالایی ندارند کنار بگذارید هر برنامه، فعالیت ها و هزینه هایی غیرضروری دارد که می توان هنگام تکرار آن برنامه در سال بعد آنها را کنار نهاد یا در آنها تجدید نظر کرد. با هر یک از عناصر برنامه سال پیش خود که عملکرد مناسبی ندارند، با بی رحمی برخورد کنید! البته اگر کسب و کاری تازه راه انداخته اید، دیگر نیازی به نگرانی در باب این مساله نیست.

درگیر هزینه های غیرضروری نشوید

همیشه پیش از امضای هر قرارداد یا نوشتن هر چک، در مورد آن بیاندیشید و ارقام را محاسبه کنید بسیاری از افراد و مشاغلی که شما برای اجرای فعالیت های بازاریابی تان با آنها معامله می کنید، خودشان فروشنده اند هدف آنها واداشتن شما به خرید فضا و زمان تبلیغاتی آنها، استفاده از خدمات طراحی و چاپشان یا حرف پول در وبسایت های پرزرق و برقشان است آنها فقط پول بازاریابی شما را می خواهند و نگران منافع شما نیستند،بنابراین باید آنها را از لحاظ مالی مهار کنید.

برنامه خود را به برنامه های فرعی ساده تقسیم کنید

قاعده کلی اینست که اگر برنامه شما بسیار پیچیده به نظر می رسد، با قسمت بندی آن می توانید بر آن غلبه کنید! بعد همه را کنار هم بگذارید، آنگاه تصویری کلی به دست می آید که همان برآوردها و بودجه های کلی است.

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *