لوگو

معرفی استانداردهای مدیریتی ایزو 10002:2014

 

 

رسیدگی به شکایات مشتری

راهنمایی برای رسیدگی به شکایات مشتری در سازمان ها ISO 10002:2014 Quality management – Customer satisfaction – Guidelines for complaints handling in organizations ، ایزو 10002:2014 راهنمایی برای مدیریت فرآیند شکایات مشتری از محصول در سازمان فراهم می نماید، این شکایات می تواند حوزه های برنامه ریزی، طراحی، عملیات، نگهداری و بهبود در سازمان را شامل شود، فرآیند مدیریت شکایات می تواند به عنوان یک فرآیند در کنار سایر فرآیندهای سیستم مدیریت کیفیت سازمان قرار گیرد.

حل اختلافات و مجادلات

ایزو 10002:2014 برای بررسی و حل اختلافات و مجادلاتی که منشاء برون سازمانی داشته و پاسخ آن ها بیرون از سازمان می باشد و یا اختلافات مرتبط با شاغلین در سازمان مناسب نمی باشد، این استاندارد برای سازمان هایی با هر ابعادی مناسب و قابل استفاده در تمام بخش های یک سازمان می باشد، پیوست A این استاندارد راهنمایی برای استقرار درکسب و کارهای کوچک می باشد. ?عضویت در کانال استانداردهای مدیریتی نوین:

شکایت از مشتری

سازمان هنگامی که شکایتی را از مشتری دریافت می کند این شکایات می تواند فرصت های زیادی را برای بهبود در محصولات و فرایندها در اختیار سازمان قرار دهد، با کنترل موثر شکایات، سازمان شانس زیادی برای بررسی درخواست مشتریان خواهد داشت، و می توانید شکایت مشتری را به رضایت آن تبدیل کنید، مخصوصا زمانیکه شما شکایات را فرصتی برای پیشرفت چرایی و چیستی کار می پندارید.

سیستم مدیریت شکایات مشتریان

سیستم مدیریت شکایات مشتریان بعنوان نیاز اصلی و ضروری هر شرکتی می باشد. مخصوصا شرکت هائی که می خواهند موفق شوند و موفق بمانند، و در صورتیکه فرآیند رسیدگی به شکایات به درستی انجام شود، اعتبار و شهرت سازمان نیز افزایش خواهد یافت،استاندارد ایزو 10002 راهنمایی برای طراحی یک سیستم اثربخش و کارآمد برای فرآیند رسیدگی به شکایات مشتری در تمامی سازمان ها اعم از تجاری و غیر تجاری و حتی در تجارت الکترونیک نیز می باشد.

پروسه ها و کنترل های مدیریتی

ایزو 10002 به شما کمک می کند تا شکایات را مشخص کرده و عامل آنها را پیدا کرده سپس انها را رفع کنید، ایزو 10002 به شما امکان می دهد تا بخش هایی را در شرکت خود بیابید که جای پیشرفت داشته و نهایتا عامل شکایات را از بین می برد، این استاندارد پروسه ها و کنترل های مدیریتی را مشخص و به شما کمک می کند تا شکایات مشتریان را بطور موثری کنترل کرده و مطمئن شود که مشتریان بسیاری از خدمات ارائه شده رضایت دارند.

 

جهت مشاور ایزو و ایزو 10002:2014 می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید، اگر به دنبال فرا گرفتن مباحث مدیریتی و مشاوره و مطالعه در زمینه بهبود بهره وری می باشید، با ما همراه باشید.

02177942240-77959675

مشاور ایزو 9001 و بازاریابی موفق تخصص ماست.

گواهینامه CE با آریان گستر
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *