لوگو

ارزیابی عملکرد

مقاله زیر در ارتباط با انواع خطاها در ارزیابی عملکرد توضیحاتی را ارائه میدهد.

۱ – خطای سختگیری، محافظه کاری و تساهل یا تسامح:

در امتیازدهی به کارکنان امتیازات خیلی بالا، خیلی پایین یا گرایش به وسط بدهیم.

۲ – خطای هاله‌ای

یک خصوصیت در کارکنان، ادراک فرد ارزیابی کننده را تحت تاثیر قرار دهد و در واقع یک صفت پوشاننده صفات دیگر می‌شود.

۳ – خطای تعمیم (فرافکنی):

نسبت دادن صفات خود به شخص ارزیابی شونده.

۴ – خطای کلیشه ای:

دسته بندی افراد براساس صفات و ویژگیها.
در حالی که هر ویژگی در هر شخص متفاوت از دیگری است.

۵ – خطای تعصب (جانبداری):

امتیازدهی به کارکنان بر اساس علاقه و تعصب.

۶ – خطای تشدید تعهد:
فرد ارزیاب برای نشان دادن این که تصمیم اولیه اش غلط نبوده است، اصرار بر ادامه تصمیم اولیه اش دارد هر چند نادرست باشد.

۷ – خطای تاخر(تازگی):

امتیازدهی به فرد براساس آخرین ذهنیتی که از شخص در نظرمان وجود دارد.

۸ – خطای مقایسه (مقابله):

مقایسه نفرات پشت سرهم که اگر چند نفر پشت سر هم ارزیابی شوند هر فرد نسبت به افراد قبل خود ارزیابی می‌شود.

شرکت مهندسی مشاور آریان گستر مشاور سیستم های مدیریتی از جمله مشاوره ایزو 9001 و مشاوره تعالی سازمانی آماده ارائه خدمات به سازمان و شرکت ها میباشد جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان شرکت آریان گستر تماس حاصل فرمایید .

پیاده سازی استاندارد ها در هر سازمانی برای پیشرفت و رشد آن امری حیاتی و واجب است و به درستی پیاده کردن این استانداردها امری مهم تر گروه مشاورین آریان گستر مفتخر است که توانسته به بیش از 1000 شرکت دولتی و خصوصی ارائه خدمات نماید و سهم کوچکی در پیشرفت آنها داشته باشد .

مشاوره ایزو 

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *