لوگو

ارزشگذاری برند(iso 10668)

در اين بخش اطلاعاتي در رابطه با ارزشگذاري برند ارائه شده است:
نام تجاری می تواندارزشمند ترین دارایی یک شرکت باشد؛که برای کمتر کسی مشهود و قابل درک میباشد.
نام های مشهور تجاری قادر به رونق بخشیدن کسب و کار و همچنین پیشرفت و موفقیت مالی در شرکت هایشان میباشند.
اما سنجش ارزش مالی یک برند، بعنوان یک دارایی نامحسوس بسیار دشوار است. امروزه برند سهم عمده ای از سرمايه و ثروت بنگاه اقتصادي محسوب میشود و کنترل آن جزء فعاليتهاي استراتژيک سازماني مي‌باشد.

تعیین ارزش برند

تعیین ارزش برند و محاسبه بازگشت سرمايه‌گذاري از اهمیت بالایی برخوردار است. ارزش برند عاملی مهم و تعیین کننده در ارزش سهام شرکت می باشد. ارزش برند در واقع ارزش افزوده ای است که یک محصول توسط برندش ایجاد می کند. برندها شامل نام ها، ، نشانه ها، اصطلاحات، نمادها، آرم ها و… میباشند که معرف محصولات، خدمات و اشخاص حقیقی و حقوقی است.
مقوله ارزش‌گذاری برند در دنیا تا سال 2010 به روشهای مختلفی انجام می‌شد. کمیته تخصصی پروژه ارزش‌گذاری برند در موسسه ایزو در سال 2010 شکل گرفت در سپتامبر 2010 منجر به انتشار استاندارد بین‌المللی ایزو 10668 (ارزیابی برند) گردید.
استاندارد 10668شامل ضوابطی همچون اهداف، مبانی، رویکردها و روش های ارزش گذاری و منابع داده ها و مفروضات کیفیت را مشخص می نماید. همچنین متد هایی جهت گزارش نتایج ارایه می دهد.

مزایای بهره مندی از ارزش گذاری برند:

-تامین منابع مالی و جذب شریک تجاري
-دریافت وام و تسهیلات بانکی
-برنامه ریزي استراتژیک و مدیریت برند
-ارزش گذاري سهام و ورود به بازار بورس
-درج در گزارشات مالی و حسابداري
-پرداخت خسارت و ورشکستگی
-استفاده در دعاوي حقوقی و قضایی

اخذ ایزو ISO 10668:2010 به این مفهوم است که سازمان یا شرکت مربوطه یک توافق بین المللی را قبول کرده است که طی این توافق تمامی فرایند ارزشگذاری برند مورد بررسی قرار می گیرد .در این گواهینامه از برند یک سازمان یا شرکت در دفاتر و اسناد دارایی های شرکت استفاده می شود و مورد تحلیل قرار گرفته و برند آن محصول به عنوان ارزش و دارایی در نظر گرفته خواهد شد.

جهت مشاور ایزو مانند ایزو10668 با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.