لوگو

ابزارهای مدیریت دانش

اساسا مدیریت دانش، کسب دانش درست به فرد مناسب در زمان درست می باشد. حال در اینجا به شرح و تعریف ابزارهای مدیریت دانش می پردازیم:

  • استراتژی: استراتژی مدیریت دانش باید وابسته به استراتژی شرکت باشد. هدف، مدیریت، به اشتراک گذاشتن و ایجاد دارایی ها دانش مربوطه است که به براورده شدن الزامات تاکتیکی و استراتژیکی کمک خواهد کرد.
  • فرهنگ سازمانی: فرهنگ سازمانی، اثرات تعامل مردم، زمینه ایجاد شده درون دانش، مقاومت آنها نسبت به تغییرات خاص و در نهایت راهی که آنها دانش را به اشتراک می گذارند.(یا به اشتراک نمی گذارند.)
  • فرایندهای سازمانی: فرایندها، محیط ها و سیستم های درست که قاد است مدیریت دانش را در سازمان پیاده سازی کند.
  • مدیریت و رهبری: مدیریت دانش صلاحیت و تجربه رهبری را در همه سطوح الزام می کند. طیف وسیعی از نقش های مرتبط با مدیریت دانش وجود دارد که سازمان ممکن است به پیاده سازی آن نیاز داشته باشد یا نداشته باشد؛ از جمله CKO ، مدیران دانش، کارگزاران دانش و غیره. در این بخش بیشتر در مورد موقعیت ها و نقش ها مدیریت دانش پرداخته شده است.
  • فناوری: سیستم ها، ابزارها و فناوری هایی که متناسب با الزامات سازمان است- بصورت مناسب طراحی و اجرا شده اند.
  • سیاست ها: پشتیبانی بلندمدت برای پیاده سازی و حمایت از نواوری هایی که شامل کلیه کارکردهای تقریبی می شود. که ممکن است برای پیاده سازی (از نظر زمان و پول) هزینه داشته باشد؛ که اغلب بازده مستقیم چشمگیری از سوی سرمایه گذار ندارد.
  • برای مشاوره در زمینه مدیریت دانش و مدیریت منابع انسانی و همچنین سیستم های مدیریتی مانند ایزو 9001 با کارشناسان مشاور ایزو تماس بگیرید.

    در مسیر موفقیت همراه ما باشید.

    021-77942240-77959675

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *