تحلیل SWOT چیست؟
در اين بخش اطلاعاتي در رابطه با اين كه تحلیل SWOT چیست؟
ارائه شده است:
تحلیل SWOT ابزاری کارآمد برای شناسایی شرایط محیطی و توانایی های درونی سازمان است.
پایه و اساس این ابزار کارآمد در مدیریت استراتژیک و همین طور بازاریابی، شناخت محیط پیرامونی سازمان است. SWOT را بصورت TOWS هم مینویسند. مخفف Strength قوت، Weakness ضعف، Opportunity فرصت،Threat تهدید است.
قوت:
قوت های سازمان همان منابع و تواناییی است که در اختیار دارد و می تواند از آنها بعنوان ایجاد یک مزیت رقابتی استفاده کند.
ضعف:
نبودن برخی توانایی های کلیدی در سازمان می تواند به عنوان یک ضعف در سازمان تلقی شود مانند: نام تجاری و برند ضعیف، ساختار پرهزینه در شرکت و .. .
فرصت:
شناسایی و بررسی دقیق محیط خارجی می تواند فرصتهای جدیدی برای مدیران سازمان نمایان سازد و همین فرصت ها می تواند آغازگر مسیر جدیدی برای رشد و توسعه باشد.
تهدید:
تغییر در متغیرهای خارجی و محیطی می تواند تهدیدهایی را برای شرکت در پی داشته باشد.