۱۰ نوع مشتری که هر کسب و کار باید بشناسد

۱۰ نوع مشتری که هر کسب و کار باید بشناسد را می توانید در متن زیر مطالعه بفرمایید:

 

قسمت دوم
۱- بی‌علاقه

-آنها چیزی که شما فراهم می‌کنید را نمی‌خواهند و این لزوما چیز بدی نیست.

-شرکت‌های موفق روی مشتری‌هایی متمرکز هستند که خواهان محصول‌شان هستند، در حالی‌که شرکت‌های بی‌تمرکز به همه توجه می‌کنند.

-هانسلمن در مصاحبه‌اش گفت ”داشتن تعدادی مشتری بی‌علاقه اشکالی ندارد.

-با تلاش برای تغییر آن‌ها وقت‌تان را تلف نکنید.“

۲- جدا افتاده

-شما این مشتری‌ها را برده‌اید اما آنها فاقد وفاداری هستند.

-شما را صرفا یک تامین‌کننده‌ی دیگر می‌بینند که گاهی می‌توانید کمک‌شان کنید.

-در واقع منطقا خوشحال هستند، اما هیچ خریدی ندارند.

-او در وب‌گاه منجمنت‌ ایشوز نوشت ”نتیجه، ریزش مشتری و مبارزه‌ی دائم برای جذب کسب‌وکار جدید است.

-کسب‌وکارهای مشتری‌محور واقعی این مشتری‌ها را شناسایی کرده و سخت تلاش می‌کنند روابطی را که ایجاد کرده‌اند، تقویت کنند .“

۳- خوشحال

-از انتظارات این مشتریان فراتر رفته‌اید، و این امر معمولا از طریق تماس شخصی صورت می‌گیرد، گرچه در برخی بخش‌ها ممکن است فقط به معنی فراهم کردن به موقع چیزها همراه با یک لبخند باشد.

-اما شادی می‌تواند محو شود، حتی زمانی‌که تلاش بسیاری را صرف توجه به مشتری‌ها می‌کنید.

-انتظارات رشد می‌کنند و ممکن است نتوانید آن‌ها را برآورده سازید.

۴- وفادار

-این دوستان انتظارات بالایی دارند و دائما تجربه‌ای عالی کسب می‌کنند، بنابراین دلیلی ندارد که جای دیگری بروند.

-آن‌ها به شرکت شما برمی‌گردند، بیش‌تر خرج می‌کنند و راجع به شما با دیگران صحبت می‌کنند.

-نکته‌ی کلیدی در این‌جا تداوم است.

-باید یک فرهنگ خدمت به مشتری خلق کنید، همان‌طور که زاپوس، آمازون و اپل این کار را کرده‌اند.

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *