۱۰ نوع مشتری که هر کسب و کار باید بشناسد
۱۰ نوع مشتری که هر کسب و کار باید بشناسد را می توانید در متن زیر مطالعه بفرمایید:
قسمت دوم
۱- بیعلاقه
-آنها چیزی که شما فراهم میکنید را نمیخواهند و این لزوما چیز بدی نیست.
-شرکتهای موفق روی مشتریهایی متمرکز هستند که خواهان محصولشان هستند، در حالیکه شرکتهای بیتمرکز به همه توجه میکنند.
-هانسلمن در مصاحبهاش گفت ”داشتن تعدادی مشتری بیعلاقه اشکالی ندارد.
-با تلاش برای تغییر آنها وقتتان را تلف نکنید.“
۲- جدا افتاده
-شما این مشتریها را بردهاید اما آنها فاقد وفاداری هستند.
-شما را صرفا یک تامینکنندهی دیگر میبینند که گاهی میتوانید کمکشان کنید.
-در واقع منطقا خوشحال هستند، اما هیچ خریدی ندارند.
-او در وبگاه منجمنت ایشوز نوشت ”نتیجه، ریزش مشتری و مبارزهی دائم برای جذب کسبوکار جدید است.
-کسبوکارهای مشتریمحور واقعی این مشتریها را شناسایی کرده و سخت تلاش میکنند روابطی را که ایجاد کردهاند، تقویت کنند .“
۳- خوشحال
-از انتظارات این مشتریان فراتر رفتهاید، و این امر معمولا از طریق تماس شخصی صورت میگیرد، گرچه در برخی بخشها ممکن است فقط به معنی فراهم کردن به موقع چیزها همراه با یک لبخند باشد.
-اما شادی میتواند محو شود، حتی زمانیکه تلاش بسیاری را صرف توجه به مشتریها میکنید.
-انتظارات رشد میکنند و ممکن است نتوانید آنها را برآورده سازید.
۴- وفادار
-این دوستان انتظارات بالایی دارند و دائما تجربهای عالی کسب میکنند، بنابراین دلیلی ندارد که جای دیگری بروند.
-آنها به شرکت شما برمیگردند، بیشتر خرج میکنند و راجع به شما با دیگران صحبت میکنند.
-نکتهی کلیدی در اینجا تداوم است.
-باید یک فرهنگ خدمت به مشتری خلق کنید، همانطور که زاپوس، آمازون و اپل این کار را کردهاند.
جهت مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.