مزیت های رقابتی ناشی از اولین ارائه کننده
در کل،اولین وارد شوندگان به مزیت های رقابتی ناشی از اولین ارائه کننده یک بازار برای خودشان مزیت هایی ایجاد می کنند.موفقیت اولین ارائه کننده عموما با ویژگی عدم تمایل مشتریان به تغییر ترجیهات و عادت هایشان ارتباط دارد.مزیت بالقوه اولین اراعه کننده در ارتباط با داشتن نقش اصلی آن در شکل دهی ترجیهات مصرف کنندگان می باشد.
محصول جدید
محصول جدید،نیاز بالقوه و پنهان بخشی از مصرف کنندگان را تامین می کند و اولین محصول اراعه شده در بازار ایده ها و سلیقه های مشتریان را شکل می دهد و این امر سایر وارد شوندگان به بازار را وارد می نماید تا فعالیت هایشان را حول این ایده ها و سلیقه ها تعریف نمایند.
دومین مزیت
دومین مزیت بدست آمده از اولین ارائه کننده بودن،از سرمایه گزاری های مشتریان بر روی اولین محصولات می باشد،این سرمایه گزاری ها می توانند به شکل یادگیری نحوه استفاده مؤثر محصول یا سرمایه گزاری فیزیکی بر روی سایر کالاها و خدمات لازم برای تکمیل منافع کسب شده از محصول می باشد،برخی اوقات این سرمایه گزاری ها به حدی گسترده است که کاربران تمایلی به بهره گیری از محصولات سایر شرکت ها ندارند;چرا که این امر نیازمند سرمایه گزاری مجدد بر روی یادگیری و تامین کالاها و خدمات مکمل می باشد.
سومین منبع اصلی مزیت
سومین منبع اصلی مزیت،برای اولین ارائه کننده از اثرات شبکه ناشی می شود،برای بسیاری از محصولات گزینه انتخابی توسط یک مصرف کننده(یا مجموعه ای از مصرف کنندگان)بر گزینه های انتخابی مصرف کنندگان بعدی اثر خواهد داشت،استانداردهای کامپیوتری یک مثال بارز این عامل می باشند،به عنوان مثال زبان برنامه نویسی کوبول نسباتا ناکارامد و قدیمی است،اما برای چندین دهه می باشد که باقی مانده است،چرا که سیستم های حسابداری در اغلب شرکت ها بر مبنای زبان برنامه نویسی کوبول می باشد.
در نتیجه
نتیجه نیروهای ذکر شده-شکل دهی ترجیحات،سرمایه گزاری مصرف کنندگان و اثرات شبکه-باعث می شود تا اولین وارد شوندگان بتوانند محدودیتهایی بر سر راه واردشوندگان جدید به بازار ایجاد نمایند.
برای مشاوره در بحث های رقابتی در بازار کار در زمینه کاری خود و همچنین سیستم های مدیریتی مانند ایزو 9001 می توانید با کارشناسان مشاوره ایزو تماس بگیرید.
در مسیر موفقیت همراه ما باشید.
021-77942240-77959675