عوامل محیطی تدوین مدل کسب‌وکار:

عوامل محیطی تدوین مدل کسب‌وکار

 

 

موارد زیر در مورد عوامل محیطی تاثیر گذار در محیط کسب و کار می باشند که با الگو گرفتن از آن می توانید به کسب و کار و درآمد خود بهبود ببخشید و راندمان کاری خود را بالا ببرید و بتوانید در حوزه درآمدی خود کسب پول و نیازهای سازمان خود را بدست آورید

1- نیروهای بازار:

شامل: مسائل بازار، بخش‌ های بازار، نیازها و تقاضا، هزینه‌ های تعویض و جذابیت درآمدی.

2- نیروهای صنعت:

شامل: رقبا، تازه‌واردها، محصولات و خدمات جایگزین، تأمین کنندگان و سایر بازیگران زنجیره ارزش.

3- روندهای کلیدی:

شامل: روند فناوری،‌ تنظیم مقررات، روند اجتماعی و فرهنگی و روند اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی.

4- نیروهای اقتصاد کلان:

شامل: وضعیت جهانی بازار، بازارهای سرمایه، مواد مصرفی و سایر منابع و زیرساخت‌های اقتصادی.

ﻓﺮﺁﯾﻨﺪ ﺧﺮﯾﺪ :

ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ ﻣﻨﻄﻘﯽ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮﻱ ﺧﺮﯾﺪﺷﺎﻣﻞ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺯﯾﺮ ﺍﺳﺖ:

1- ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻧﯿﺎﺯ :

ﻣﺸﺘﺮﻱ ﻧﯿﺎﺯﻱ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

2- ﺟﺴﺘﺠﻮﻱ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ :

ﺑﺪﻧﺒﺎﻝ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺳﻮﺍﻝ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﭼﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻﺗﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﻧﯿﺎﺯ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﺳﺎﺯﻧﺪ. ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﺮﺍﻱ ﺟﺴﺘﺠﻮﻱ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺑﻪ 4 ﻣﻨﺒﻊ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ:

1-ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺷﺨﺼﯽ ﻣﺜﻞ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ

2-ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺗﺠﺎﺭﻱ ﻣﺜﻞ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻧﯽ

3-ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻣﺜﻞ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻭﺏ ﺳﺎﯾﺖ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﮐﺎﻻﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﻌﯿﺎﺭﻫﺎﻱ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.

4- ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺗﺠﺮﺑﯽ ﻣﺜﻞ ﺗﺠﺎﺭﺏ ﻗﺒﻠﯽ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﺧﺮﯾﺪﻫﺎﻱ ﻗﺒﻠﯽ

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *