عوامل محیطی تدوین مدل کسبوکار:
عوامل محیطی تدوین مدل کسبوکار
موارد زیر در مورد عوامل محیطی تاثیر گذار در محیط کسب و کار می باشند که با الگو گرفتن از آن می توانید به کسب و کار و درآمد خود بهبود ببخشید و راندمان کاری خود را بالا ببرید و بتوانید در حوزه درآمدی خود کسب پول و نیازهای سازمان خود را بدست آورید
1- نیروهای بازار:
شامل: مسائل بازار، بخش های بازار، نیازها و تقاضا، هزینه های تعویض و جذابیت درآمدی.
2- نیروهای صنعت:
شامل: رقبا، تازهواردها، محصولات و خدمات جایگزین، تأمین کنندگان و سایر بازیگران زنجیره ارزش.
3- روندهای کلیدی:
شامل: روند فناوری، تنظیم مقررات، روند اجتماعی و فرهنگی و روند اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی.
4- نیروهای اقتصاد کلان:
شامل: وضعیت جهانی بازار، بازارهای سرمایه، مواد مصرفی و سایر منابع و زیرساختهای اقتصادی.
ﻓﺮﺁﯾﻨﺪ ﺧﺮﯾﺪ :
ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ ﻣﻨﻄﻘﯽ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮﻱ ﺧﺮﯾﺪﺷﺎﻣﻞ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺯﯾﺮ ﺍﺳﺖ:
1- ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻧﯿﺎﺯ :
ﻣﺸﺘﺮﻱ ﻧﯿﺎﺯﻱ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.
2- ﺟﺴﺘﺠﻮﻱ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ :
ﺑﺪﻧﺒﺎﻝ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺳﻮﺍﻝ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﭼﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻﺗﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﻧﯿﺎﺯ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﺳﺎﺯﻧﺪ. ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﺮﺍﻱ ﺟﺴﺘﺠﻮﻱ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺑﻪ 4 ﻣﻨﺒﻊ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ:
1-ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺷﺨﺼﯽ ﻣﺜﻞ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ
2-ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺗﺠﺎﺭﻱ ﻣﺜﻞ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻧﯽ
3-ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻣﺜﻞ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻭﺏ ﺳﺎﯾﺖ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﮐﺎﻻﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﻌﯿﺎﺭﻫﺎﻱ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.
4- ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺗﺠﺮﺑﯽ ﻣﺜﻞ ﺗﺠﺎﺭﺏ ﻗﺒﻠﯽ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﺧﺮﯾﺪﻫﺎﻱ ﻗﺒﻠﯽ
جهت مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.