روشهای تحلیل و بازاریابی که مدیران باید بدانند
بازارهای جدید
انجام تحلیل بازاریابی و فروش برای کارهایی مثل افزایش درآمد و سود، بهبود وجههی برند و شفافسازی بینش تجاری، یک ضرورت به حساب میاد. با کمک یک آنالیز درست، شما میتونید بازارهای جدید، مخاطبان جدید، مناطق توسعه جدید و… رو به دست بیارید اما چه نوع تحلیلهایی رو باید انجام داد؟
تحلیل نیازهای برآورده نشده
کسب و کار یعنی مواجه شدن با نیازهای مشتریان. تحلیل نیازهای برآورده نشده یعنی فهمیدن اینکه آیا نیاز برآورده نشدهای در اطراف محصول، سرویس یا مارکت شما وجود داره که به وسیلهی اون بتونید رضایت و درآمد از مشتری رو افزایش بدین. از ابزارهای مفید برای اینکار میشه به نقد و بررسی محصولات، بررسی کیفی، گروههای متمرکز و مصاحبهها اشاره کرد. همچنین میتونید برای آشنایی با کلمات جستجو شده توسط کاربران از ابزار “گوگل ترندز” هم استفاده کنید.
تحلیل اندازه بازار
اگر اندازه و پتانسیل بازاری که میخواید درش مشغول به کار بشید رو ندونید، پیشبینی دوام و پایداری کسب و کارتون هم کار چندان سختی نیست!!تحلیل اندازه بازار یعنی اینکه بررسی کنید و ببینید که فلان بازار چقدر برای محصول یا سرویس شما اندازه و پتانسیل داره و پتانسیل رشد در این بازار چقدره. بازار رو میشه از لحاظ مواردی مثل حجم (چند واحد از یک محصول یا سرویس فرخته میشه)، ارزش (میزان پولی که در بازار هزینه میشه) و تناوب (چند وقت به چند وقت یک محصول به فروش میرسه) اندازه گیری کرد برای اندازهگیری حجم بازار میتونید از دیتاهای دولتی، اطلاعات انجمن صنفی، اطلاعات مالی از رقبا و نظرسنجی از مشتریان استفاده کنید.
جهت مشاور ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.