تعدیل نیرو چیست؟ آیا با اخراج کارکنان یکی است؟

مفهوم تعدیل نیرو

تعدیل نیرو درواقع قطع همکاری با برخی از کارکنان است و به معنی اخراج نیست اما مشکل بیکار شدن و دردسرهای بعدی آن، تأثیر بسیار بدی را بر جامعه و فرد خواهد گذاشت اما به‌ طورکلی تعدیل نیرو برای مدیریت بهتر سازمان یا شرکت انجام می‌شود و کاملاً برنامه‌ریزی‌شده خواهد بود. تعدیل نیرو اغلب به دلیل اوضاع بد اقتصادی یک شرکت انجام خواهد شد اما دلایل دیگری چون تغییر ساختار شرکت نیز موجب تعدیل نیرو می‌شود.

به طور کلی

به‌طورکلی این وضعیت بیشتر در زمان وضعیت بد اقتصادی کشور و شرکت رخ می‌دهد درواقع زمانی که شرکت قادر به پرداخت حقوق کارمندان خود نیست،سعی می‌کند تا وظایف شرکت را به عهده‌ی کارمندان محدودی بگذارد.

اخذ ایزو با اریان گستر

اعتقاد مدیران

بسیاری از مدیران معتقدند که پس از تعدیل، هر چه درباره آن کمتر گفته شود، بهتر است بدین ترتیب همه این موضوع را فراموش کرده و به کار خود ادامه خواهند داد،اما چرا گذشته باقی می‌ماند؟ واقعیت آن است که تیم مدیریت چه بخواهد و چه نخواهد، کارمندان درباره آنچه رخ داده صحبت خواهند کرد و هر قدر مسئولان شرکت، با رفتار یا گفتار خود، تلاش بیشتری کنند تا این مباحث خاتمه یابد و به اصطلاح سرکوب شود، این موضوع بیشتر مورد بحث کارکنان قرار می‌گیرد.

سخن آخر

کارمندان باقیمانده بدون توجه به خواست مدیریت،نتیجه‌گیری خود درباره تعدیل همکارانشان را درفعالیت‌های خود تأثیر خواهند داد بهبود اوضاع پس از تعدیل درصورتی رخ خواهد داد که مدیران و کارمندان اجازه یابند تا درباره آنچه رخ داده، آزادانه بحث کنند.

تفکر در مورد عواقب و یا مزایای تعدیل نیزو موضوعی اساس و مهم است، لذا مدیران ارشد می بایست قبل از انجان تعدیل نیرو به این مهم توجه اساس نمایند.

جهت مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *