این خودکار را به من بفروش

این خودکار را به من بفروش با ما همراه باشید:

 

 

تصور کنید برای استخدام در موقعیت شغلی «متخصص فروش» در حال مصاحبه هستید همه‌چیز عالی پیش می‌رود تا اینکه مصاحبه‌کننده سؤال کلیدی را برای سنجش توانایی‌های شما مطرح می‌کند او از شما می‌خواهد خودکاری که در دست دارد را به او بفروشید اینجا است که استرس را با تمام وجود حس می‌کنید و برای چند لحظه و با تعجب به خودکار خیره می‌شوید.

سؤال کلیدی

این سؤال کلیدی در اغلب مصاحبه‌های مربوط‌به مشاغل بازاریابی و فروش مطرح می‌شود و مطمئنا پاسخ آن تعیین‌کننده‌ی نتیجه‌ی مصاحبه است. پس چگونه باید به آن پاسخ داد؟ پیش از بررسی نکات لازم در پاسخ دادن به این سؤال بهتر است با هدف مصاحبه‌کننده از مطرح کردن آن آشنا شویم.

چرا مصاحبه‌کننده چنین سوالی را مطرح می‌کند؟

هدف از مطرح کردن سؤال این است که شخص را در شرایط سخت قرار دهند و سپس نحوه‌ی تفکر و عملکرد او را مورد ارزیابی قرار دهند. فروشندگی شغل بسیار سختی است و مصاحبه‌کننده به نحوه‌ی پاسخ‌دهی سؤال بیشتر از پاسخی که می‌دهید توجه خواهد کرد. اینکه آیا اعتمادبه‌نفس دارید، خلاق و متفکر به نظر می‌رسید یا دست و پای خود را می‌بازید و هول می‌شوید.هدف از مطرح کردن سؤال این است که شخص را در شرایط سخت قرار دهند و سپس نحوه‌ی تفکر و عملکرد او را مورد ارزیابی قرار دهند.

اعتمادبه‌نفس

فروشندگی شغل بسیار سختی است و مصاحبه‌کننده به نحوه‌ی پاسخ‌دهی سؤال بیشتر از پاسخی که می‌دهید توجه خواهد کرد اینکه آیا اعتمادبه‌نفس دارید، خلاق و متفکر به نظر می‌رسید یا دست و پای خود را می‌بازید و هول می‌شوید هدف از مطرح کردن سؤال این است که شخص را در شرایط سخت قرار دهند و سپس نحوه‌ی تفکر و عملکرد او را مورد ارزیابی قرار دهند فروشندگی شغل بسیار سختی است و مصاحبه‌کننده به نحوه‌ی پاسخ‌دهی سؤال بیشتر از پاسخی که می‌دهید توجه خواهد کرد. اینکه آیا اعتمادبه‌نفس دارید، خلاق و متفکر به نظر می‌رسید یا دست و پای خود را می‌بازید و هول می‌شوید.

۴ نکته برای پاسخ‌دهی

۱- اعتمادبه‌نفس داشته باشید:

به یاد داشته باشید دلیل مطرح شدن این سؤال این است که مصاحبه‌کننده واکنش شما را در سخت‌ترین شرایط و تحت فشار ارزیابی کند.

۲- نیازی را برجسته نشان دهید

در صحنه‌ای معروف از فیلم گرگ وال‌استریت، شخصیتی که توسط لئوناردو دی‌کاپریو بازی می‌شود، از یک فروشنده می‌خواهد تا خودکاری را به او بفروشد. فروشنده سریعا خودکار را از دست دی‌کاپریو می‌گیرد و از او می‌خواهد که اسمش را بنویسید، یعنی کاری که بدون در اختیار داشتن خودکار غیرممکن است. فروشنده در این مثال سعی کرده تا نیاز خریدار به محصول یا همان خودکار را برجسته کند. پس اگر در این شرایط پاسخی به ذهنتان نمی‌رسد، می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید بهترین گام برای شروع، پرسیدن سؤال است.

۳- روی ویژگی‌ها و مزایا تأکید کنید

برای ارتباط دادن صحبت‌های خود با نیاز مخاطب باید توجه او را به ویژگی‌ها و مزایای محصولی که ارائه‌ی می‌دهید معطوف کنید تا ارزش آن به نظر مخاطب بیشتر شود.

۴- پایان‌بندی را فراموش نکنید

پایان‌بندی یکی از مهم‌ترین بخش‌های فروش است اما اغلب ما از آنجایی که می‌دانیم مصاحبه‌کننده واقعا خودکار را نخواهد خرید پس به آن توجهی نمی‌کنیم. اما صحبت‌های پایانی دقیقا همان جایی است که فروشنده باید خریدار را تحت تأثیر قرار دهد بنابراین پایان صحبت‌های خود را با گفتن جمله‌هایی مانند «بله من برای فروش از این روش استفاده می‌کنم» تمام نکنید.

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *