وفاداری مشتری

وفاداری مشتری

وفاداری مشتری

قسمت پنجم

روشهای موثر برای سنجش وفاداری مشتریان

امروزه وفاداری مشتریان از روشهای مختلفی اندازه گیری می‌شود.

برای سنجش وفاداری مشتریان ۵ رویکرد متفاوت ارائه شده است که به شرح زیر می‌باشد:

شاخص خالص ترویج کنندگان

شاخص NPS به صورت گسترده برای همه انواع کسب و کارها برای بیان استراتژی بازاریابی و پایش خدمات و رضایت مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

– یکی از نکات قوت اصلی آن این است که اکثر مردم می دانند که این شاخص چیست و چگونه می توانند با توجه به استاندارد های NPS امتیاز خوبی کسب کنند.

– این شاخص به صورت خلاصه شامل یک سوال برای مشتریان است:” چقدر امکان آن وجود دارد که شما ما را به دوستانتان پیشنهاد کنید؟”

– با حفظ مسیر NPS تان که پاسخ های مثبت، منفی و خنثی به سوال مربوطه را ثبت می‌کند می‌توان میزان وفاداری مشتریانتان به شما را سنجید.

-تعامل با برندتان

چند وقت یک‌بار مشتریان موجودتان به وب سایت شما سر می‌زنند، محصولات و سرویس هایتان را بازبینی می‌کنند یا با کانالهای رسانه اجتماعی تان ارتباط برقرار می‌کنند؟

– تعامل می‌تواند حاکی از اشتیاق به برند و محصولاتتان باشد، همچنین، می‌تواند حاکی از اعتقاد مشتریانتان نسبت به جلب توجه از جانب شما باشد.

– اگرچه این معیار مطلقی برای پیش بینی وفاداری مشتری نیست؛ بعضی مشتریان به صورت تکراری شاید برای سالها حتی بدون درج هیچ بازدیدی از شما صادقانه خرید کنند.

– توجه به این معیار در کنار دیگر معیارهای وفاداری برای ایجاد یک تصویر کلی می‌تواند مفید باشد.

مشاوره ایزو 

مشاور ایزو 9001

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *