وفاداری مشتری

قسمت اول

وفاداری مشتری با رضایت مشتری رابطه مثبتی دارد به این دلیل که مشتریان راضی به طور مرتب برندهایی را ترجیح می‌دهند که نیازهایشان را پاسخ می‌دهند.

مشتریان وفادار فقط محصولات یا خدمات یک شرکت را خریداری کرده و علاقه‌ای به تغییر اولویت‌هایشان از یک شرکت به شرکتهای رقیب ندارند.

وفاداری به برند از تلاش برای ایجاد ثبات توسط شرکتها در جهت ارائه محصولاتی با کیفیت و بدون تغییر ناشی می‌شود.

سازمانها به خدمات مشتریان توجه خاصی دارند و سعی می‌کنند با افزایش آگاهی مشتریان از برند وفاداری آنها را افزایش دهند.

همچنین ارائه برنامه‌هایی خاص برای مشتریان و در نظر گرفتن امتیازات و جوایز برای وفادارترین مشتریان را برای افزایش وفاداری مشتریان انتخاب می‌کنند.

 اهمیت وفاداری مشتریان و انواع آن 

به وجود آمدن حس وفاداری در مشتریان دلایل متعددی دارد که در ذیل به چند نمونه از آنها اشاره شده است:

محصول

خرید مکرر محصول یکسان.

▪️این نوع از وفاداری می‌تواند به دلیل ویژگی یا کیفیت محصول باشد.

▪️برای مثال، یک مشتری شاید شامپوهای مختلفی را امتحان کند تا زمانی که یکی از آنها را انتخاب کند و به بقیه ترجیح دهد.

▪️یک بار که این اتفاق افتاد شاید این انتخاب تا سالها ادامه پیدا کند.

▪️برای محاسبه میزان وفاداری مشتری برای محصولات، نیازمند داده های بازاریابی هستیم.

▪️برای مثال، شاید تعریف یک شرکت از مشتری وفادار شخصی باشد که محصولی را حداقل یک بار در هر ماه برای شش ماه پیاپی خریداری کند.

مشاوره ایزو 

ایزو 9001

مشاوره تعالی سازمانی 

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

در مسیر موفقیت با ما همراه شوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *