وفاداری مشتریان

قسمت پنجم مقاله وفاداری مشتریان

تکرار خرید مشتریان

چه تعدادی از مشتریان شما جدید بوده و چه تعدادی خرید مجدد انجام می‌دهند؟

➖ با سبک و سنگین کردن تعداد مشتریان جدید با مشتریان تکراری در طول زمان می‌توانید از افزایش یا کاهش نرخ حفظ مشتریانتان مطلع شوید.

➖ بررسی این اعداد بهتر است در مقایسه با یکدیگر انجام شود.

➖ در غیر این صورت، کاهش یا افزایش فروش کل می‌تواند نتایج گیج کننده‌ای را در بر داشته باشد.

▪️خرید محصولات متعدد

خرید یک محصول واحد توسط یک شخص به صورت تکراری در طول زمان خبر خوبی برای سطح وفاداری مشتری و شانستان برای حفظ مشتری می‌باشد.

➖ اما اگر یک مشتری ثابت نسبت به خرید دیگر کالاها و محصولات تمایل نشان دهد خبر بهتری است.

➖ اگر شخصی به صورت تکراری از محصولات مختلف خرید کند احتمالا به کسب و کار شما به صورت کامل اعتماد دارد.

➖ آنها تنها به چیزی که شما تولید می‌کنید علاقه ندارند، آنها علاقه‌مند به تجربه‌ای که خدمات شما برای آنها فراهم می‌آورد، هستند و مایل به کاوش بیشتر می‌باشند.

➖ زمانی که شما به تکرار خرید مشتریان نگاه می‌کنید به تعداد اینگونه مشتریان که محدوده خریدشان را در همان زمان توسعه می‌دهند دقت کنید.

شرکت آریان گستر مشاور ایزو و سایر سیستم های مدیریتی

 شاخص وفاداری مشتری (CLI)

همانند NPS، این شاخص نیز یک معیار استاندارد شده است که از نظر سنجی‌های مشتری ناشی شده و میزان وفاداری مشتری به برند شما را می‌سنجد.

▫️با این حال، این شاخص نسبت به NPS به دلیل تحت پوشش قرار دادن خریدهای تکراری و متعدد سوالات بیشتری را بر می‌انگیزد.

▫️با این حال، به دلیل آنکه این شاخص قصد مشتری برای آینده را به جای رفتار حال حاضر آن ثبت می‌کند، یک جایگزین برای این اندازه‌گیریها نیست.

▫️سنجش امتیازات مرتبط با قصد مشتری و مقایسه آنها با واقعیت زندگی مشتری می‌تواند به ساختن یک تصویر موثرتر کمک کند.

جهت اخذ گواهینامه ce با متخصصین شرکت آریان گستر تماس حاصل فرمایید .

 پرسشنامه وفاداری مشتری

راندال تیل و محققان دیگری تحقیقات بی شماری را در زمینه وفاداری مشتری انجام داده‌اند و نمونه فرمهای نظرسنجی زیادی طبق این یافته‌ها، طراحی گردیده است.

▫️سوالات پرسشنامه وفاداری مشتری طبق نظریات راندال تیل به شرح زیر است:

۱ – من از محصولات / خدمات این شرکت استفاده می‌کنم، چون بهترین گزینه برای من است.

۲ – اگر مجددا به این محصول / خدمات نیاز داشته باشم، از خدمات این شرکت استفاده می‌نمایم.

۳ – قصد من ادامه خرید محصولات /خدمات این شرکت می‌باشد.

ادامه دارد…

مشاوره سیستم مدیریت یکپارچه توسط تیم با تجربه آریان گستر، جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *