وفاداری مشتریان

 وفاداری مشتریان

قسمت سوم مقاله وفاداری مشتریان

روابط

یک مشتری ممکن است که به شخص فروشنده وفادار باشد تا خود محصول، سرویس یا برند.

▪️غالبا، فروشنده سطح بالا که همکاری خود را با شرکت قطع کرده است قادر است تا مشتری های سابق خود را به محصولات شرکت جدیدش جذب کند.

مدل نردبان وفاداری و طبقه‌بندی مشتریان

الگو نردبان وفاداری مشتری روشی سیستماتیک برای طبقه بندی مشتریان سازمان به پنج طبقه بر اساس سطح تعامل کسب و کار مشتریان با سازمان است.

مشاوره تخصصی ایزو 9001 (سیستم مدیریت کیفیت) را از شرکت آریان گستر بخواهید.

۱ – مشتریان مشکوک

این دسته از مشتریان، مشتریان بالقوه برای یک سازمان به حساب می‌آیند.

▫️احتمالا آنها از کمپین های تبلیغاتی سازمان آگاه بوده اما در حال حاضر هیچ تمایلی به برقراری تعامل با سازمان ندارند.

۲ – مشتریان احتمالی

این دسته از مشتریان تحت تاثیر تبلیغات شرکت قرار گرفته و به صورت جدی به خرید محصولات سازمان مربوطه تمایل دارند. سازمان باید با آن ها رفتار صمیمانه‌ای داشته و سعی در رفع تردیدات مشتریان داشته باشد.

۳ – مشتریان

این دسته از مشتریان محصولات سازمان مربوطه را برای اولین بار خریداری کرده و در حال حاضر از آن ها استفاده می‌کنند.

▫️سازمان باید خدمات پس از فروش را برای آنها ارائه کرده و سعی در کاهش نگرانی‌های آنها کند.

▫️با این مشتریان می‌توان از طریق یک برنامه وفاداری یا یک تخفیف وفاداری تعامل کرد.

۴ – مشتریان ثابت

این دسته از مشتریان به صورت مکرر با سازمان مربوطه در حال داد و ستد بوده و علاقه مند به افزایش سطح تعاملاتشان در آینده با سازمان می‌باشند.

▫️اگر تعاملات با مشتریان ثابت به خوبی شکل گیرد می‌تواند منجر به تقویت کسب و کار با وفاداری به برندشان باشد.

۵ – طرفداران

این دسته از مشتریان نه تنها به صورت مکرر از سازمان مربوطه خرید می‌کنند بلکه آن را به آشنایان خود نیز پیشنهاد می‌دهند.

آنها جزء با ارزشترین مشتریان بوده و سازمان باید این دسته از مشتریان را در اولویت قرار دهد.

ادامه دارد…

مشاوره ایزو تخصص ماست جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی مشاوره سیستم های مدیریتی و مشاوره تعالی سازمانی با کارشناسان مجرب آریان گستر تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *