هزینه کیفیت (Cost of Quality)

هزینه کیفیت (Cost of Quality)

 

 

 

مفهوم اصلی مدیریت کیفیت پروژه فهم و ادراک انتظارات مشتری برای کیفیت محصول و خدمات، جهت برآورده شدن آنها می باشد.

تامین کیفیت هزینه ها و تلاش مضاعفی به پروژه اضافه می نماید. هزینه های کیفیت دو بخش جزء اصلی دارد که شامل موارد زیر می باشد.

1-هزینه های تطابق (Conformance Cost):

هزینه های مربوط به پروژه جهت تحقق کیفیت خوب محصول و یا سرویس مانند:

-هزینه های مربوط به برنامه مدیریت کیفیت (بر اساس میزان منابع مصرف شده در تهیه برنامه مدیریت کیفیت شامل تعریف معیارهای تکمیل، پذیرش و اصلاح)

-هزینه های مربوط به تعریف و مشخص نمودن استانداردهای کنترل کیفی مرتبط در سطح پروژه و یا سازمان

-هزینه های محاسبه شده بر اساس میزان منابع مصرف شده در بازبینی اقلام قابل تحویل و پیگیری های مربوطه

-‌هزینه های مربوط به تست و بازرسی جهت اطمینان از تحقق استاندارد های مشخص شده

-هزینه های مربوط به تهیه و پر نمودن هزینه های مربوط به گروه های تخصصی کنترل و تضمین کیفیت در سازمان

2- هزینه های عدم تطابق (Non-Conformance Cost):

هزینه های مرتبط با اصلاح مشکلات کیفی مانند:

‌-دوباره کاری
-‌رفع اشتباهات و مشکلات و نقص ها
-مواد و مصالح دور ریز و اوراق
‌-هزینه های مربوط به گارانتی و وارنتی ارائه شده به مشتری
‌-هزینه های مربوط به پشتیبانی فنی مشتری پس از ارائه محصول و یا سرویس.

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

Summary
Article Name
هزینه کیفیت
Description
1-هزینه های تطابق (Conformance Cost):هزینه های مربوط به پروژه جهت تحقق کیفیت خوب محصول و یا سرویس مانند:-هزینه های مربوط به برنامه مدیریت کیفیت (بر اساس میزان منابع مصرف شده در تهیه برنامه مدیریت کیفیت شامل تعریف معیارهای تکمیل، پذیرش و اصلاح)‌-هزینه های مربوط به تعریف و مشخص نمودن استانداردهای کنترل کیفی مرتبط در سطح پروژه و یا سازمان‌
Author
Publisher Name
آریان گستر
Publisher Logo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخذ ایزو گواهینامه ایزو گواهینامه CE آموزش ایزو