مهارت کلیدی بازاریابی
قسمت اول از سوم
برند سازی هویت محور
شاید در دو دهه اخیر بیشترین آموخته های استراتژی، برندسازی و بازاریابی حول مفاهیمی بوده است که در زیر می آوریم. این مفاهیم در آموزه های آکادمیک و دوره های مدیریتی و کسب و کار به تکرار و با طول و تفصیل بیان و ارائه شده اند؛ ولی کمتر از میزان انتظار مهارت آفریده اند بنیاد مفاهیم نوین مدیریت در تغییر مسیر مدیریت در سال 2019 بر اساس “مهارت برای ایجاد مهارت “شکل خواهد گرفت.
مدیریت بازاریابی
مدیریت بازاریابی یکی از بخش های مدیریتی و اجرایی کسب و کار است که تاثیر پذیری زیادی از آموزش های مهارت محور خواهد داشت یکی از این آموزش ها یادگیری بازاریابی به روش هویت سازی با برند است هارواردبیزینس ریویو در یک کارگاه آموزشی مختصر و مفید، این مهارت را آموزش می دهد.
مفروضات اصلی حاکم بر این یادگیری عبارت است از:
1- اعتقاد به این که بازاریابی، فنی برای تبلیغ محصول نیست.
2- اعتقاد به این که فروش موفق، ناشی از بازاریابی برای هویت شرکت است نه برای محصولات شرکت
3- اعتقاد به این که میدان تمرین و عمل برای به اجرا درآوردن آموزه های استراتژی، فرهنگ سازمانی، مسئولیت اجتماعی و فرآیندمحوری، بخش مدیریت بازاریابی است.
با توجه به مفروضات فوق ابتدا تقسیم بندی مفاهیم حاکم بر تکنیک بازاریابی برند محور که تا کنون در دوره های مدیریت و کسب و کار متداول بوده اند؛ با نگاهی جدید مرور کنید:
مؤلفه های خارجی:
1- ارزش پیشنهادیValue Proposition:
پیشنهادات کلیدی شما چیست؟ چگونه این پیشنهادات کلیدی را در معرض تجدید نظر قرار می دهید؟ آیا مشتریان و ذی نفعان این پیشنهادات را درک نموده اند؟
2- روابط با مشتریان کلیدی Relationships:
ماهیت روابط شرکت با مشتریان و ذی نفعان کلیدی را بشناسید.
3- جایگاه و موقعیتPosition:
دقیقا در قلب و ذهن مشتریان و ذی نفعان چه جایگاهی دارید؟
مؤلفه های داخلی/خارجی:
4- بیان و معرفی Expression:
چگونه خودتان را به مشتری معرفی می کنید؟ آیا مشتری از راه دور می تواند شما را تشخیص دهد؟
5- هسته برندBrand Core:
چه وعده ای به مشتری داده اید؟ برند شما خلاصه چه ارزش ها ومفاهیمی است؟
6- شخصیت Personality:
ویژگی های انسانی که از شرکت شما متبلور می شوند کدامند؟ کیفیت رفتاری شما چه نوع خصلتی را به ذهن مخاطب متبادر می سازد؟
مؤلفه های داخلی:
7- چشم انداز ومأموریت Vision and Mission:
شما درگیر چه چیزی هستید؟(مأموریت) چه چیزی شما جهت داده است؟ چه چیزی الهام بخش شماست؟(چشم انداز)
8- فرهنگ Culture:
گرایشات و مبانی رفتاری شرکت شما چه نوع فرهنگ و منشی را در ذهن مخاطب تداعی می کند؟ چگونه کار می کنید؟ چگونه رفتار می کنید؟
9- شایستگی Competences:
چه ویژگی خوبی دارید که زبانزد است؟ چه عواملی شما را در رقابت سرآمد کرده است؟در ادامه به مثال هایی برای درک بهتر عناصر بالا خواهیم پرداخت.
جهت مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
مشاوره در امر مدیریت با آریان گستر
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.