مذاکرات تجاری و فنون مذاکره

مذاکرات تجاری و فنون مذاکره (قسمت پانزدهم)

 

 

خنده

خنده یک وضع وحالت صورت می‌باشد که در برقراری ارتباط بسیار موثر است،خنده‌ها، علاقه، هیجان، یکدلی ونگرانی را نشان می دهد،خنده باعث ایجاد محیطی مثبت و سرخوش می‌شود.

انواع خنده ها ومفهوم آن ها:

 

۱- خنده ساده – شدت کم

-گوشه های دهان به میزان کمی عقب کشیده شده، بالا می روند.

-پیامی که خنده در این صورت با خود به همراه دارد یکی از موارد عدم اطمینان، شک وتردید است.

-جهت برقراری یک ارتباط موثر لازم است که از این نوع خنده بپرهیزید چرا که تداعی کننده یک برخورد غیر دوستانه می‌باشد.

۲ -خنده ساده – شدید

در این نوع خنده لبها کمی از هم فاصله می‌گیرند به طوری که می‌توان قسمت کوچکی از دندانهای فوقانی را نیز مشاهده کرد،این نوع خنده پیام اطمینان و دل گرمی را به شخص می‌رساند،خنده ساده – شدید بهترین نوع خنده است که شما می‌توانید در هنگام ملاقات با افرادی مثل همسایگان، مشتریان و در کل با افرادی که دوستی و صمیمیت خیلی نزدیکی ندارید استفاده کنید.

۳ – خنده بالا – شدت کم

اتصال دندانها به لبهای پایین برقرار است و فقط دندانهای پیشین فوقانی دیده می‌شوند (دندانهای زیرین دیده نمی‌شوند).

– پیامی که بدین ترتیب ارسال می‌شود بیانگرآن است که فرد از برخوردی که دارد خوشحال است.

– اگر دوست دارید پیامی را که می‌خواهید با خنده خود به طرف مقابل بدهید اثری قوی تر، مطمئن تر و دوستانه تر از یک خنده ساده با شدت بالا داشته باشد می‌توانید از یک خنده بالا با شدت کم استفاده کنید.

۴ -خنده بالا – شدت بالا

دندانهای فوقانی بیشترآشکار می‌شوند، شکاف دهان عریض تر می‌شود و روزنه های دید چشم باریک تر شده که در مجموع باعث بالا رفتن شدت خنده می‌شود، از این نوع خنده در مواردی مانند برخورد با دوستان نزدیک و یا معاشرین تجاری که مدت های زیادی با آنان ارتباط گرم ودوستانه داشته‌اید می‌توانید استفاده کنید.

۵- خنده گسترده

– هر دوردیف از دندانهای فوقانی و تحتانی آشکار می‌شوند.

– علاوه بر این خنده با صدای بلند نیز همراه است.

– پیام این نوع خنده نهایت شادی، رغبت و لذت را می‌رساند.

– استفاده از خنده گسترده در هنگام برخورد با مشتریان ومذاکرات تجاری به دور از آداب ومعاشرت است و باید از آن پرهیز کرد.

-خنده مناسب وصحیح در هنگام برخورد با مشتریان و مذاکرات تجاری تاثیر زیادی در برقراری ارتباط دارد چرا که می‌تواند به ایجاد یک محیط صمیمی و مثبت بین فروشنده و مشتری کمک کند.

سخن آخر

همانگونه که در بالا بیان شد خنده ساده – شدید و خنده بالا – شدت کم بهترین نوع خنده در تعامل با مشتری است،لازم به ذکراست که از این دو نوع خنده در تبلیغات و ساخت بنرهای تبلیغاتی نیز استفاده می‌شود.

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

Summary
Article Name
مذاکرات تجاری و فنون مذاکره
Description
-گوشه های دهان به میزان کمی عقب کشیده شده، بالا می روند. -پیامی که خنده در این صورت با خود به همراه دارد یکی از موارد عدم اطمینان، شک وتردید است. -جهت برقراری یک ارتباط موثر لازم است که از این نوع خنده بپرهیزید چرا که تداعی کننده یک برخورد غیر دوستانه می‌باشد.
Author
Publisher Name
مشاوره ایزو
Publisher Logo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخذ ایزو گواهینامه ایزو گواهینامه CE آموزش ایزو