تیم کاری موفق

 

خصوصیت یک تیم کاری موفق

هر کسب و کاری برای موفق شدن، نیاز به یک تیم کاری قدرتمند دارد

و اخلاق گروهی خوب نیز تضمین‌کننده موفقیت و عملکرد مناسب یک سازمان است.

اگر کارمندان یک سازمان نتوانند به خوبی با یکدیگر هماهنگ شوند، با مشکلاتی چون سازماندهی ضعیف،

کارهای عقب‌مانده و تعارض درونی مواجه خواهند شد.

اعضای یک تیم چگونه می‌توانند به این اطمینان برسند که روش کاری آن‌ها در کنار یکدیگر باعث موفقیت سازمان می‌شود؟

در ادامه به تعدادی از خصوصیات مهم یک تیم کاری موفق اشاره خواهیم کرد.سازمان ها می توانند جهت هر چه بهتر مدیریت ،از سیستم های مدیریتی ایزو استفاده نمایند جهت اینکار شرکت های مشاور ایزو می توانند به سازمان ها کمک نمایند به عنوان مثال سارمان های تجهیزات پزشکی می توانند از مشاوره ایزو 13485 استفاده نمایند یا شرکت صنایع غذایی از ایزو 22000

۱. ارتباط خوبی با یکدیگر برقرار می‌کنند

اعضای یک تیم کاری موفق به طور شفاف و هوشمندانه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

تفکر، عقاید و ایده های خود را با دیگر اعضای تیم در میان گذاشته و در عین حال به صحبت‌های همدیگر گوش می‌دهند. برقراری ارتباط مناسب برای همکاری موثرتر به منظور پیشبرد کارها، ضروری است.

ارتباطات ضعیف به سوء تفاهم منجر می‌شود که این مساله، بوجود آمدن تعارض و نقص در کارها را به دنبال خواهد داشت.

۲. روی اهداف و نتایج تمرکز می‌کنند

افراد در یک تیم کاری قوی روی اهداف تعیین شده متمرکز هستند و عملکرد خود را با توجه به اهداف‌شان می‌سنجند، نه تنها براساس میزان کارهای انجام شده. داشتن یک برنامه‌ی منسجم و شفاف که وظیفه تمام اعضا در آن مشخص شده باشد، می‌تواند در رسیدن آن‌ها به این اهداف در قالب یک تیم کاری کمک کند.

۳. هر فردی به طور عادلانه وظیفه خود را در تیم به انجام می‌رساند

هر یک از اعضای تیم کاری با درک وظایفی که به عهده او گذاشته شده، سهم خود را به شکل عادلانه ایفا می‌کند، و به جایگاه خود در کسب و کار آگاه است.

۴. اعضای تیم یکدیگر را پشتیبانی می‌کنند

تمام اعضای تیم از کمک و یاری رساندن به دیگر افرادی که در گروه نیاز به کمک دارند، خوشحال هستند.

گروه‌های مختلف سازمان وقتی احساس کنند افراد بالادست،

آن‌ها را مورد حمایت خود قرار داده و به منابع و نیازهای آن‌ها آگاه هستند، با انگیزه و بهره‌وری بیشتری کار می‌کنند.

۵. هر یک از افراد توانایی‌های متفاوتی دارند

بودن اعضایی با توانایی‌های مختلف در یک تیم ضروری است،

زیرا هر یک از اعضا با توجه به توانایی‌ها و مهارت های خود می‌توانند

نقش منحصر به فردی در پیشبرد امور به عهده بگیرند.

در یک تیم کاری تنوعی از شخصیت‌ها، گروه‌های سنی، فرهنگ ها و عقاید و غیره سبب افزایش خلاقیت و انتشار هر چه بهتر ایده‌ها در جلسات تیمی می‌شود.

۶. رهبر خوبی دارد

یک تیم قدرتمند رهبری دارد که اعتماد و احترام تمام اعضای تیم را به خود جلب کرده است.

یک رهبر خوب همانند یک بست محکم، تمام اعضا را کنار یکدیگر نگه می‌دارد

و در مورد حفظ آرامش، ایجاد انگیزه، تشویق و به روز نگهداشتن اعضای تیم مسئول است.

۷. سازمان‌دهی خوبی دارند

سازمان‌دهی، مهم‌ترین فاکتور برای پیشبرد اهداف شرکت است.

پس تمام اعضا باید نسبت به سازمان‌دهی کردن امور خود مسئول باشند

و مدیر باید به این اطمینان برسد تمام کارها مطابق با اهداف از پیش تعیین‌شده جلو می‌رود

و هریک از اعضا کارهایش را بطور موثر به انجام می‌رساند.

برپایی جلسات مستمر با اعضای تیم سبب می‌شود

کارمندان در مسیر درستی قرار بگیرند و وظایف‌شان را در موعد مقرر به انجام برسانند.

۸. به استراحت و تفریح اهمیت می‌دهند

نباید فکر کنید تیم‌های کاری موفق اهمیتی به تفریح نمی‌دهند.

برای این‌که از هدررفت انرژی و کاهش بهره‌وری کارمندان جلوگیری شود،

باید نشاط و شادابی به زندگی کاری کارمندان وارد شود. تیم‌هایی که به خوبی با یکدیگر کار می‌کنند،

از همکاری با هم خوشحال هستند و در خارج از ساعات کاری و محیط کار نیز با انجام تفریحات مختلف از زندگی‌شان لذت می‌برند.

02177942240-77959675

 

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *