10 راهکار ایجاد روابط مثبت بین همکاران

10 راهکار ایجاد روابط مثبت بین همکاران

متن زیر اطلاعاتی را در مورد روابط مثبت بین همکاران ارائه می نماید ، با ما همراه باشید:

به عنوان انسان، هر یک از کارکنان معمولاً نظرات متفاوتی دارند و مایل‌اند اهداف شخصی خود را برآورده کنند، درست همان‌طور که اهداف شرکت را برآورده می‌کنند بنابراین روابط کاری میان کارکنان باید دوستانه و صمیمانه باشد،این امر به اعضای یک تیم کمک می‌کند تا به عنوان هم گروهی به صورت کارآمد کار کنند نتیجه نهایی آن نیروی کار توانمند است که برای دستیابی به موفقیت سازمان آمادگی دارد در اینجا به برخی از راه‌های ایجاد روابط مثبت در کار و کمک به کارکنان برای همکاری باهم به عنوان یک تیم اشاره می شود:

1- به زمان همکار خود احترام بگذارید

در شرایطی که شما دارای وظیفه‌ای هستید که افراد دیگر تحت تأثیر اقدامات شما هستند، ضروری است که به زمان و تلاش آن‌ها احترام بگذارید و اطمینان حاصل کنید که کار خود را به موقع به پایان می‌رسانید در عین حال، به یاد داشته باشید هنگامی که دیگران به کمک شما نیاز دارند باید خودتان را در دسترس قرار دهید در نهایت، هدف این است که اطمینان حاصل کنید کار در انتظار نماند و شما مانند یک فرد حرفه‌ای وظیفه‌‌ی به پایان می‌رسانید.

2- در شبکه‌های اجتماعی با احتیاط عمل کنید

دلیل آن این است که یک حرکت اشتباه می‌تواند شهرت شما را مختل کند و به همکارانتان تصوری نادرست از شما بدهد،بهتر است قبل از برقراری این ارتباطات سیاست شبکه‌های اجتماعی سازمان خود را بررسی کنید اگر چنین سیاست‌هایی باعث محدودیت ارتباط همکار می‌شود، باید به آن‌ها احترام بگذارید.

3- ارتباط کلیدی است

ارتباطات ضعیف منجر به اضافه شدن استرس و عدم اعتماد میان کارمندان می‌شود گاهی اوقات این امر باعث می‌شود پیام‌های مهم به درستی انتقال نیابند،که منجر به آشفتگی در کل سازمان خواهد شد به منظور اجتناب از سوء تفاهم، به صورت رسمی ارتباط برقرار کنید، بنابراین برقراری ارتباط از طریق ایمیل یا هر کانال رسمی ارتباطی، راهی مناسب برای برقراری ارتباط است تا همه چیز واضح باشد.

4- بازخورد مهم است

بازخورد شما به دیگران کمک خواهد کرد در کار خود پیشرفت کنند، همان‌طور که به شما کمک می‌کند در کارتان پیشرفت کنید اگر بازخوردی که در مورد همکارانتان به آن نیاز دارید را ارائه دهید، همکاران شما مجبور می‌شوند نظراتتان را ارزیابی کرده و به آن توجه کنند.

5- مبادی آداب باشید

ممکن است از اثر سلام و احوال پرسی صمیمانه شگفت زده شوید متواضع بودن هیچ ضرری ندارد حتی اگر در مقابل آن چیزی دریافت نکنید علاوه بر این، اگر می‌خواهید اعتماد همکاران خود را به دست آورید، باید تماس چشمی برقرار کنید این امر زیرساخت های لازم برای ایجاد یک تیم توانا را فراهم خواهد کرد.

6- تعارف نکنید

در حالی که در محل کار هستید، قبول کنید که هرگز رفتاری که در خانه با شما می‌شود‌ در محل کار نخواهد شد هیچ کس در محل کار خود از خواب بیدار نمی‌شود تا خود را در اختیار شما قرار دهد یا به طور مداوم به سؤالات شما پاسخ دهد با این حال، ممکن است شرایطی به وجود بیاید که نیاز به کمک و مشاوره داشته باشید.

7- با همه یکسان برخورد کنید

به عنوان‌‌ عضو تیم، این کار شما نیست که مشخص کنید چه کسی بهتر است و چه کسی نیست،شایعه پراکنی به هیچ وجه نباید انجام شود و باید به هر نحوی از انجام آن اجتناب کنید. در حالی که صحبت کردن پشت سر دیگران ممکن است در ابتدا به عنوان یک فعالیت سرگرم کننده به نظر برسد، قطعاً در آینده به ضررتان تمام خواهد شد همچنین به یاد داشته باشید که هیچ کس در سازمان دائمی نیست افراد و همچنین سمت‌شان تغییر می‌کند بهتر است که نظرات شخصی خود را در مورد دیگران در سرتان نگه دارید.
تا زمانی که با همه به صورت یکسان رفتار می‌کنید، خود را در یک محیط کاری مثبت خواهید دید.

8- اشتباهاتتان را بپذیرید

تقصیر را گردن دیگران انداختن نه تنها نام همکاران بلکه نام شما را نیز تضعیف می‌کند. اشتباهات خود را بپذیرید و به راه حل‌هایی برای حل آن‌ها فکر کنید برای یک رابطه مثبت با همکارانتان، باید این خصوصیت را در خود ایجاد کنید.

9- یاد بگیرید مسئولیت قبول کنید

محول کردن بخشی از وظایف خود به دیگران هنگامی که کارتان بسیار زیاد است امری ضروری تلقی می‌شود با این حال، هنگامی که وظیفه‌ای به شما سپرده می‌شود، باید سعی کنید آن را به عنوان مسئولیت خود قبول کرده و از سپردن آن به شخصی دیگر اجتناب کنید.

10- در یک روالِ پیگیری، شرکت داشته باشید

به عنوان بخشی از یک تیم، لازم است که این واقعیت را بیان کنید که شما به اعضای تیم خود توجه دارید و همچنین برای رسیدن به اهداف تعیین شده توسط تیم، آماده هستید.
برای تغییر و بهبود همیشه آماده باشید. خود را مسئول و مایل به یادگیری نشان دادن بسیار به نفعتان خواهد بود.

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

 

 

Summary
Article Name
10 راهکار ایجاد روابط مثبت بین همکاران
Description
10- در یک روالِ پیگیری، شرکت داشته باشید به عنوان بخشی از یک تیم، لازم است که این واقعیت را بیان کنید که شما به اعضای تیم خود توجه دارید و همچنین برای رسیدن به اهداف تعیین شده توسط تیم، آماده هستید. برای تغییر و بهبود همیشه آماده باشید. خود را مسئول و مایل به یادگیری نشان دادن بسیار به نفعتان خواهد بود.
Author
Publisher Name
آریان گستر
Publisher Logo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخذ ایزو صدور ایزو صدور گواهی ایزو گواهینامه ایزو ایزو 9001:2015 Cb ایزو 'گواهینامه CE' دوره آموزشی ایزو دوره سرممیزی ایزو 9001 'استاندارد CE'