لوگو

مدیران و منتورها به چه کسانی دوست ندارند کمک کنند؟

 

 

 

هدایت پذیری

همه چیز بر میگردد به نگرشی به نام “هدایت پذیری (Coachability)”هدایت پذیری یعنی اینکه یک شخص چقدر قابلیت هدایت شدن توسط دیگران را دارد. هدایت پذیری، یک شایستگی است که بیشتر جنبه نگرشی دارد و شاید افراد بتوانند با روشهایی این نگرش را در خود تقویت کنند.

غرور و خودخواهی

همه اینگونه نیستند که حرف بقیه را بپذیرند، برخی بخاطر داشتن غرور و خودخواهی، از اینکه حرف بقیه را بپذیرند حذر میکنند،برای این افراد، کمک خواستن از سر خواهش، حرف کس دیگری را گوش کردن، اعتراف به ندانستن، و ازین قبیل غیر ممکن است. این قبیل افراد ادعا دارند همه چیز را بلدند و انجام خیلی از کارها “کاری نداره که!”.

مصالح روشنی

این قبیل افراد، در سازمان ممکن است بنا به مصالح روشنی، فقط مدیرعامل شرکت را قبول داشته باشند و برای مشورت خود را نیازمند وی نشان دهند. این افراد، حتی ممکن است انگیزه های بسیار بالایی برای موفقیت هم داشته باشند،مدیران و منتورها، حتما علاقه ای برای رشد دادن و مشورت دادن به این چنین افرادی ندارند. مدیران و منتورها دوست دارند نیروهایی را Coach کنند که Coachable باشند.

موسسین استارتاپ

افراد، مدیران، و یا موسسین استارتاپ که شایستگی هدایت پذیری ندارند، متاسفانه روزگار بسیار سخت و پرهزینه ای دارند؛ این افراد حتی اگر با مدیران بالاتر و منتورها هم صحبت کنند، باز مسیر خودشان را طی میکنند،کمک کردن به این موسسین یا مدیران یا نیروها، نه تنها خوشایند نیست، بلکه، کار بسیار سختیست و گاهی ارزش وقت گذاشتن ندارد،آیا شما شایستگی هدایت پذیری (Coachability) را دارید؟ خودتان را در محیط کار هدایت پذیر میدانید؟مهمترین نشانه یک شخص هدایت پذیر، داشتن تواضع است.

 

جهت مشاوره ایزو 45001 در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره در امر مدیریت ریسک با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *