کلیات سیستم مدیریت کیفیت

سیستم مدیریت کیفیت

بکارگیری یک سیستم مدیریت کیفیت، یک تصمیم استراتژیک برای سازمان است که به سازمان کمک می نماید تا عملکررد کلی خود را بهبود داده و مبنایی منطقی برای طرح های توسعه پایدار ارائه نماید.

منافع بالقوه پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت براساس این استاندارد بین المللی برای یک سازمان شامل:

الف( توانایی ارائه مداوم محصولات و خدمات با برآورده سازی الزامات مشتری، مراجع قانونی و مقرراتی قابل کاربرد؛

ب) تسهیل فرصت ها به منظور افزایش رضایت مشتری؛

ج) پرداختن به ریسکها و فرصتهای مرتبط با شرایط و اهداف؛

د) قابلیت نشان دادن انطباق با الزامات مشخص شده سیستم مدیریت کیفیت؛

این استاندارد بین المللی می تواند توسط طرف های درون و برون سازمانی مورد استفاده قرار گیرد.

نیاز به موارد زیر، مورد نظر این استاندارد بین المللی نمی باشد:

  • شکل یکسان در ساختار سیستم های مختلف مدیریت کیفیت؛
  • همراستایی مستندات با ساختار بند به بند این استاندار بین المللی؛
  • استفاده از واژگان خاص این استاندارد بین المللی در سازمان؛

الزامات سیستم مدیریت کیفیت مشخص شده در این استاندارد بین المللی، مکمل الزامات مرتبط با محصولات و خدمات می باشد.

این استاندارد بین المللی رویکرد فرایندی شامل چرخه طرح، اجرا، بررسی و اقدام (PDCA) و تفکر مبتنی برریسک می باشد. رویکرد فرایندی به سازمان این امکان را می دهد تا فرایندهای خود و تعاملات آن ها را طرح ریزی کند.

برای مشاور ایزو علی الخصوص ایزو 9001 با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخذ ایزو صدور ایزو صدور گواهی ایزو گواهینامه ایزو ایزو 9001:2015 Cb ایزو دوره ایزو دوره آموزشی ایزو دوره سرممیزی ایزو 9001