چند نکته در مورد استادارد ایزو

چند نکته در مورد استادارد ایزو
نتایج ممیزی ها

نتایج ممیزی ها می تواند اطلاعات مفیدی را برای قضاوت درباره اثر بخشی سیستم مدیریت کیفیت فراهم نماید.

هدف از انجام ممیزی ها به شرح زیر است:

-تصدیق اجرای سیستم مدیریت کیفیت مطابق طرح ریزی انجام گرفته.
-تصدیق انطباق سیستم مدیریت کیفیت مستقر شده در سازمان با الزامات استاندارد، الزامات مشتری و الزامات درون سازمانی.
-تصدیق اثر بخش بودن سیستم مدیریت کیفیت
-تصدیق اثر بخشی فرآیندها
-تصدیق انطباق محصول
با توجه به موارد بالا می توان دریافت مطرح شدن نتایج ممیزی در جلسه بازنگری مدیریت چقدر دارای اهمیت است.

بازخورد مشتری

بازخورد مشتری جهت قضاوت درباره این است که آیا نیازها و توقعات مشتری برآورده شده است یا خیر. مشتریان مایه حیات سازمان هستند،بازخورد مشتری می تواند از منابعی چون شکایت مشتری، برگشتی از طرف مشتری، اطلاعات مربوط به سهم بازار، آمار مرتبط با رقبا،نظر سنجی از مشتریان و گزارش مشتریان و … استخراج گردد.

وضعیت اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه

بررسی تعداد اقدامات اصلاحی و اقدامات پیشگیرانه و اینکه به چه میزان این اقدامات باعث بهبود در فعالیت های سازمان شده (اثر بخشی)

پیگیری های انجام گرفته از بازنگری های قبلی مدیریت

اگر تصمیمات گرفته شده در جلسات بازنگری مدیریت عملی نگردد جلسه بازنگری مدیریت هیچ تاثیر مثبتی روی عملکرد سیستم جز اتلاف منابع ندارد. پس پیگیری تصمیمات اخذ شده در جلسات بازنگری مدیریت دارای اهمیت بالاییست.

 

جهت  مشاور ایزو  می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید، اگر به دنبال فرا گرفتن مباحث مدیریتی و مشاوره و مطالعه در زمینه بهبود بهره وری می باشید، با ما همراه باشید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

گواهینامه CE با آریان گستر
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخذ ایزو صدور ایزو صدور گواهی ایزو گواهینامه ایزو ایزو 9001:2015 Cb ایزو 'گواهینامه CE' دوره آموزشی ایزو دوره سرممیزی ایزو 9001 'استاندارد CE'