منابع انسانی باید طرف چه کسی را بگیرد؟

منابع انسانی باید طرف چه کسی را بگیرد؟

 

 

هدف واحد منابع انسانی

هدف واحد منابع انسانی چیست، اینکه پای شرکت به دادگاه‌ها باز نشود؟ یا حمایت از کارکنان و راضی نگه داشتن آنها؟هر سازمانی مثل یک موجود زنده است مهم نیست که چه نوع سازمانی باشد، یک استارت‌آپ، یک سازمان بزرگ، یک اداره دولتی یا غیرانتفاعی،کارکنان، درست مثل اعضای بدن به یکدیگر متصلند تا کارهایی را به‌صورت گروهی انجام دهند که انجام آنها به صورت انفرادی ممکن نیست و این همان ماموریت سازمان است، البته این لزوما هدف همه کارکنان نیست.

هدف کارمندان

هر کارمندی هدف خاص خودش را دارد بعضی‌ها کار می‌کنند تا ماموریت سازمان را به انجام برسانند. بعضی‌ها صرفا برای وقت گذراندن کار می‌کنند. اگر هر کارمند به خواسته‌هایش برسد و نیازهای سازمان نیز تامین شود، این یعنی همه چیز رو به راه است،مادامی که کارکنان از همکاری با سازمان هیجان‌زده باشند و برای دستیابی به اهداف سازمان از هیچ تلاشی دریغ نکنند، بقیه نیازها خود به خود تامین خواهد شد، مثل بودجه سرمایه‌گذاری، جذب مشتری، روابط عمومی و…اما چطور در سازمان یک جو مثبت ایجاد کنیم؟

اعتماد سازی

در وهله اول باید اعتمادسازی کنیم برای اعتمادسازی، رهبران سازمان از جمله رهبران منابع انسانی باید با رفتار و گفتار خود نشان دهند که به کارکنان اهمیت می‌دهند، سیاست‌های منصفانه و انعطاف‌پذیر باعث می‌شوند محیط سازمان سالم‌تر شود، باید به کارکنان و زندگی شخصی آنها احترام بگذاریم و به آنها این پیام را بدهیم: «تو فقط یک نام در فهرست کارکنان نیستی تو یکی از اعضای کلیدی تیم ما هستی»

وظیفه منابع انسانی

وظیفه منابع انسانی این است که سازمان را به یک محیط شگفت‌انگیز برای کارکنان تبدیل کند. اگر اعتماد بر محیط کار حاکم باشد و با کارکنان همان‌طوری رفتار کنیم که انتظار داریم با ما رفتار کنند، هرگز نگران شکایت کارکنان نخواهیم بود،منابع انسانی یعنی گوش دادن، حل مشکل و ایجاد یک فضای دلپذیر. اگر کمی زاویه دید خود را گسترده کنید، خواهید دید که در واقع هیچ «طرفی» وجود ندارد پس این سوال که ” منابع انسانی باید طرف چه کسی را بگیرد؟” بی‌معناست.

فرهنگ ناسالم میان کارمندان و مدیران

خط‌کشی میان کارکنان و مدیران یکی از نشانه‌های فرهنگ ناسالم است، ما زمانی که احساس خطر می‌کنیم، شروع می‌کنیم به موضع‌گیری. کارکنان وقتی از مدیران می‌ترسند، یک رویکرد «ما در مقابل آنها» اتخاذ می‌کنند. مدیران هم وقتی احساس می‌کنند کسی قدرشان را نمی‌داند یا مورد حمله قرار گرفته‌اند، می‌ترسند و همین موضع را می‌گیرند.

سوء عملکرد سازمان

این نگرش، یکی از نشانه‌های سوء عملکرد سازمان یا به عبارت دیگر، «یک بدن بیمار» است، در یک محیط سالم، یک موضع بیشتر وجود ندارد و آن، انجام ماموریت است وقتی اعتماد برقرار نباشد، دسترسی به اهداف ممکن نخواهد بود.

سخن اخر

وقتی کارکنان ببینند که واحد منابع انسانی به آنها اهمیت می‌دهد و برایشان احترام قائل است، ناخواسته به رهبران نیز اعتماد خواهند کرد هر کارمند منابع انسانی که وقت و انرژی خود را صرف اعتمادسازی و گفت‌وگو کند، یک ستاره است.

 

جهت  مشاور ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

Summary
Article Name
منابع انسانی باید طرف چه کسی را بگیرد؟
Description
وظیفه منابع انسانی این است که سازمان را به یک محیط شگفت‌انگیز برای کارکنان تبدیل کند. اگر اعتماد بر محیط کار حاکم باشد و با کارکنان همان‌طوری رفتار کنیم که انتظار داریم با ما رفتار کنند، هرگز نگران شکایت کارکنان نخواهیم بود،منابع انسانی یعنی گوش دادن، حل مشکل و ایجاد یک فضای دلپذیر. اگر کمی زاویه دید خود را گسترده کنید، خواهید دید که در واقع هیچ «طرفی» وجود ندارد پس این سوال که " منابع انسانی باید طرف چه کسی را بگیرد؟" بی‌معناست.
Author
Publisher Name
مشاوره ایزو
Publisher Logo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخذ ایزو صدور ایزو صدور گواهی ایزو گواهینامه ایزو ایزو 9001:2015 Cb ایزو 'گواهینامه CE' دوره آموزشی ایزو دوره سرممیزی ایزو 9001 'استاندارد CE'