مدیران کاریزماتیک

مدیران کاریزماتیک (2)

ادامه از مطلب مدیران کاریزماتیک 1 :
۳- بازیگر احساسی بودن
اگر خوش‌بین نباشید و اعتماد به نفس نداشته باشید، به قدری “بازیگری” نیاز دارید. اگرچه افراد کاریزماتیک در نمایش احساسات واقعی خود زمانی که به نفعشان باشد خوب هستند، معمولاً در نقش بازی کردن به شکلی که دیگران را نیز به باور آنچه که می‌بینند وادار کنند نیز خوب هستند.
تمثیل قوی در حال شنا در اینجا مفید است. آرام و متمرکز به نظر می‌رسند، اما در زیر سطح و دور از چشمان ناظر نادقیق، فعالیتهای بسیاری در جریان است.
افراد کاریزماتیک هم جذابند، یعنی دیگران می‌خواهند به حرفشان گوش دهند، و هم جذب شونده، یعنی می‌خواهند به حرف دیگران گوش دهند.
افراد کاریزماتیک اغلب داستانگوهای خوبی هستند، و زمانی که صحبت می‌کنند یا چیزی را توضیح می‌دهند، رفتاری درگیر کننده دارند. قادرند که پیامشان را واضح و چکیده منتقل کنند و جدی بودن و استفادۀ به موقعشان از شوخی باعث می‌شود که مخاطبشان دقیق و متمرکز باشد.
وقتی که در موقعیت‌های رو در رو، یا در میان گروه‌های کوچک هستند، زبان بدنی باز و ریلکس دارند و تماس چشمی زیادی برقرار می‌کنند. آنها منتظر بازخورد مخاطبانشان هستند و موضعشان را با توجه به بازخوردی که می‌گیرند شفاف می‌کنند. وقتی در گروههای بزرگتر و ارایه به دیگران قرار دارند، زبان بدنشان اغراق شده‌تر است تا همه را در بر بگیرد.

افراد کاریزماتیک به دیگران نیز توجه نشان می‌دهند. آنها معمولاً سوالات صریح می‌پرسند تا دیدگاه‌ها، نظرات، و احساسات دیگران را بفهمند، و به خاطر تواناییشان در ایجاد احساس راحتی در دیگران، اغلب پاسخهای صادقانه و از صمیم قلب دریافت می‌کنند. فرد کاریزماتیک با دیگران همذات پنداری می‌کند و به آنها توجه دارد و جزییات مکالمات پیشین در یادش می‌مانند و از این رو مورد احترام و اعتماد است.

لبخندی صمیمی، حفظ تماس چشمی و مودب بودن روشی بسیار موثر برای جذب افراد به سمت خود است. اگر با دیگران خوب رفتار کنید و با آنها مهربان باشید، احتمال اینکه دیگران برایشان کارهای دلخواهشان را انجام دهند، بیشتر است.

۴- نشان دادن هوش
افراد کاریزماتیک دوست دارند که بتوانند به شکلی موثر با دیگران ارتباط برقرار کنند و معمولاً باز کردن سر صحبت خوب عمل می‌کنند. معمولاً باهوش هستند و دانش بروزی از تحولات جاری دارند و اطلاعات عمومی جامعی دارند. این باعث می‌شود، شروع مکالمه که بعضاً سخت است، آسانتر شود.
افراد کاریزماتیک اغلب دانش تخصصی‌ای در یک حوزه دارند و قادرند که موضوعات پیچیده را به شکلی که مخاطبانشان متوجه شوند، توضیح دهند و توضیحاتشان را با توانایی‌ها، دیدگاه‌ها و تخصص کسانی که به حرفهایشان گوش می‌کنند، هماهنگ می‌کنند. دانش تخصصی همچنین باعث می‌شود تا دیگران به فرد کاریزماتیک باور و اعتماد داشته باشند.

۵- جسور بودن
قدرت کاریزما، این توانایی است که کاری کنید که مردم آنچه را که شما می‌خواهید بخواهند، یا اینکه آنان را بر سر هدفی مشترک متحد کنید.
از این توانایی می‌تواند در جهت خوب یا بد استفاده کرد. رهبران کاریزماتیک می‌توانند پیروانشان را تشویق و تحریک کنند تا مردم کاری را که می‌خواهند انجام دهند. یک فرد کاریزماتیک ممکن است از مهارتهایش استفاده کند تا اعتماد و احترام قربانیانش را جلب کند و سر بزنگاه پولشان یا اموال برارزششان را از ایشان بگیرد.
افراد کاریزماتیک جسورند، منتها معمولاً به شکلی نه چندان رو. آنها می‌توانند با کلماتشان دیگران را قانع کنند، دیگران را به خوش بینی و اعتماد به نفس تشویق کنند، و با استفاده از درکی که از احساسات خود و دیگران دارند، جسور باشند.

۶- توجه داشتن به جزییات
کاریزما یعنی توجه به جزییات و جزییات اینکه تعامل میان فردی چطور اتفاق می‌افتد.

کاریزماتیک بودن یعنی برقراری ارتباط به صورت پویا، با شوق و علاقه و نشان دادن زبان بدن مثبت. نیازمند تفکر مثبت، خوش بینی و اعتماد به نفس است. کاریزماتیک بودن یعنی متقاعدکننده بودن و ساختن احترام و اعتماد در دیگران.

همۀ ما با فهمیدن و تمرین می‌توانیم یاد بگیریم که با توسعۀ مهارتهای میان فردی خود، کاریزماتیک‌تر باشیم. به خاطر داشته باشید، هر قدر هم که کاریزماتیک باشید، نمی‌توانید همه را همزمان راضی کنید.

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

مشاوره استراتژی با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخذ ایزو صدور ایزو صدور گواهی ایزو گواهینامه ایزو ایزو 9001:2015 Cb ایزو 'گواهینامه CE' دوره آموزشی ایزو دوره سرممیزی ایزو 9001 'استاندارد CE'