صلاحیت

صلاحیت چیست؟

توانایی به کار بردن دانش و مهارت ها برای رسیدن به نتایج مورد نظر

یادآوری 1: صلاحیت نشان داده شده را گاهی واجد شرایط بودن می نامند.

بر اساس متن استاندارد

سازمان باید:

الف) صلاحیت لازم کارکنانی را که تحت کنترل سازمان کار می کنند و عملکردشان بر کیفیت موثر است تعیین نماید:

ب) اطمینان حاصل کند این کارکنان از نظر تحصیلات، آموزش و یا تجربه صلاحیت مناسب را دارند.

ب) در صورت کاربرد جهت به دست آوردن شایستگی لازم و ارزیابی اثربخشی اقدامات انجام شده اقدام کند.

د) اطلاعات مدون مناسب را به عنوان شواهد صلاحیت حفظ کند.

یادآوری: اقدامات کاربردی می تواند به عنوان مثال شامل ارائه آموزش، هدایت یا انتصاب مجدد افراد در حال کار فعلی و یا استخدام و یا قرارداد بستن با کارکنان شایسته باشد.

این بدین معناست که افرادی که برای سازمان کار میکنند میبایست دارای شایستگی لازم برای انجام امور محوله را داشته باشند.عموما در ممیزی نهایی ممیزان بر اساس موقعیت های شغلی موجود در سازمان چند نفر را انتخاب و صلاحیت و شرایط احراز موقعیت شغلی انتخاب شده را بررسی و سپس مدارک مربوط به قرد انتخاب شده برای موقعیت شغلی مورد نظر را بررسی میکنند که آیا انطباق دارد یا خیر.

برای مشاور ایزو و سایر سیستمهای مدیریتی با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

صلاحیت و شایستگی در ایزو 9001 چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخذ ایزو صدور ایزو صدور گواهی ایزو گواهینامه ایزو ایزو 9001:2015 Cb ایزو