بایدها و نبایدهای مدیران تازه‌کار

بایدها و نبایدهای مدیران تازه‌کار

 

 

قسمت دوم

مدیریت کردن برای اغلب مدیران تازه‌کاری که تجربه زیادی ندارند، فرآیندی مملو از آزمون و خطاست،افراد پس از گذشت چند سال از دوران مدیریتشان، می‌آموزند چه کارهایی را باید انجام دهند و از چه کارهایی باید خودداری کنند.

در ادامه به مواردی از بایدها و نبایدها اشاره می‌کنیم:
بایدها:
۱- به‌طور پیوسته با کارکنان ارتباط داشته باشید.

-در مورد توقعاتتان از آنها و نقاط قوت و ضعف‌شان با آنها سخن بگویید.

-اینکار می‌تواند به اعتمادسازی بین شما و کارکنانتان کمک شایانی کند.

۲- تفویض اختیار کنید.

مدیران تازه‌کار به شدت محافظه‌کار هستند و دوست دارند تمام تصمیمات را خودشان بگیرند.

-مدیر نباید خود را درگیر مسائل جزئی و پیش پا افتاده کند.

-در صورتبکه کارمندانتان خودشان تصمیمی را بگیرند، به بهترین شکل ممکن و با بیشترین تعهدپذیری آن را به مرحله اجرا درمی‌آورند.

۳ – خودتان و افرادتان را مسوولیت‌پذیر نگه دارید.

حتما مسوولیت‌پذیری را به یکی از ارکان اصلی فرهنگ سازمانی‌تان تبدیل کنید و از پذیرش اشتباهاتتان در برابر زیردستان نهراسید.

۴ – تیم‌سازی کنید و به پیشرفت اعضای تیم کمک کنید.

حتما به کارکنانتان نشان دهید که به پیشرفت آنها علاقه‌مند هستید و فقط به فکر منافع خود نیستید.

۵ – یک مربی یا مشاور برای خود بگیرید.

هر چقدر هم در دوران دانشجویی یا کارمندی توانسته باشید اطلاعات فراوانی در زمینه مدیریت کسب کنید باز هم به یک یا چند راهنما و مشاور نیاز خواهید داشت تا به شما در مسیر دشوار مدیریت کمک کنند.

نبایدها
۱- خود را درگیر مدیریت خرد و پرداختن به جزئیات نکنید.

یکی از مهم‌ترین عوامل منفور شدن مدیران نزد کارمندان، دخالت‌های بیش از حد و بی‌مورد مدیران در تمام امور است.

-کارمندان و کارگران به‌ویژه آنهایی که باسابقه و باتجربه‌تر از بقیه هستند، به شدت نیازمند آزادی عمل هستند.

۲- با همه افرادتان به یک شکل رفتار نکنید.

اگر چه اصل بر این است که مدیر همه کارکنانش را به یک چشم ببیند و با آنها عادلانه رفتار کند، اما این به آن معنا نیست که باید از یک الگوی رفتاری برای برخورد با تمام کارکنان استفاده کرد.

۳- به هیچ عنوان در اجرای تصمیمی که گرفته‌اید تزلزل نشان ندهید.

بدترین چیز برای یک مدیر این است از تصمیمی که گرفته عقب‌نشینی کند،در این حالت اعتماد کارکنان نسبت به چنین مدیری کاملا سلب شده و بعدها نیز کارکنان به دستورات و تصمیمات چنین مدیر متزلزلی گردن نمی‌گذارند.

۴- این‌طور وانمود نکنید که همه چیز را می‌دانید.

ارتکاب این اشتباه مهلک می‌تواند هر مدیری را از پا درآورد، زیرا دیر یا زود مشخص می‌شود چیزهای بسیاری وجود دارد که مدیر از آنها آگاهی ندارد و این یعنی دروغگو از آب درآمدن مدیر!

-این ادعای گزاف از سوی مدیر موجب می‌شود کارکنان دیگر نیازی نبینند که مدیر را در جریان واقعیت‌ها قرار دهند، چراکه فکر می‌کنند او از آنها مطلع است.

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

Summary
Article Name
مدیران تازه‌کار
Author
Publisher Name
مشاوره ایزو
Publisher Logo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخذ ایزو صدور ایزو صدور گواهی ایزو گواهینامه ایزو ایزو 9001:2015 Cb ایزو 'گواهینامه CE' دوره آموزشی ایزو دوره سرممیزی ایزو 9001 'استاندارد CE'