بند 5-5-3 ارتباطات داخلی

بند 5-5-3- ارتباطات داخلي

 

 

متن زیر اطلاعاتی را در مورد بند 5-5-3 ارتباطات داخلی ارائه مینماید،با ما همراه باشید:

فرآيندهاي ارتباطی

مديريت ارشد بايد اطمينان حاصل نمايد كه فرآيندهاي ارتباطي مناسبي دردرون سازمان معين شده اند و اين ارتباطات در مورد اثربخشي سيستم مديريت كيفيت انجام مي گردد.

تشریح بند 5-5-3 ارتباطات داخلی:

تبادل اطلاعات در سازمان از چند بخش شامل فرستنده اطلاعات، خود اطلاعات، محیط یا سخت افزار مورد استفاده جهت تبادل اطلاعات و گیرنده اطلاعات می باشد.

چنانچه فرآیندهای ارتباطی مناسبی در دسترس نباشد، مشکلات زیر می تواند در سیستم مدیریت کیفیت رخ دهد :

عدم ارسال اطلاعات
اطلاعات به دست گیرنده نرسد
اطلاعات به دست افراد غیر مرتبط نیز برسد
دیر رسیدن اطلاعات به دست افراد
قابل فهم نبودن اطلاعات برای گیرنده
استفاده نشدن از اطلاعات
جواب ندادن به درخواست اطلاعات
و ….

نمونه هایی از فرآیندهای تبادل اطلاعات در یک سیستم مدیریت کیفیت عبارت اند از :

-ارتباط رو در رو مانند برگزاری جلسات
-ارتباط تلفنی
-مکاتبات (شامل اتوماسیون اداری)
-توزیع نسخ فرم های سیستمی به واحدهای مختلف
-پست الکترونیکی
-اینترانت
-بروشور، تابلوی اعلانات، اس ام اس و …

 

شرکت آریان گستر کلینیک تخصصی مشاوره ایزو و مدیریت استراتژی

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

گواهینامه CE با آریان گستر
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخذ ایزو صدور ایزو صدور گواهی ایزو گواهینامه ایزو ایزو 9001:2015 Cb ایزو 'گواهینامه CE' دوره آموزشی ایزو دوره سرممیزی ایزو 9001 'استاندارد CE'